رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: باید کمبودها و کاستی‌ها را با مردم مطرح کرد و مراقب بود دلسرد نشوند.

به گزارش ایلنا، احمد فاضلیان در جریان دیدار با خانواده شهدای دادگستری استان، گفت: همه ما دینی نسبت به شهدا داریم که باید آن را ادا کنیم هرچند نوع مطالبات شهدا از ما متفاوت است چون آنها با پشت کردن به دنیا و آرزوها به سمت آرمان متعالی و الهی رفتند. همه وامدار شهدا هستیم و باید تلاش کنیم بعد از شناخت آرمان‌ها و اهداف‌شان در آن مسیر حرکت کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز بیان کرد: شهدا دنبال ایجاد یک جامعه توحیدی بودند تا جلوه‌های الهی در همه شئونات زندگی تجلی پیدا کند. این صفات الهی شامل جامعه‌ای عدالت محور، ظلم ستیز و کفرستیز و به دور از تهمت و تخریب و سرشار از مودت و اعتماد است که همه از منافع فردی و گروهی و جناحی خود برای آرمان برتر می‌گذرند.

وی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی شهدا که در طول دوران دفاع مقدس از خود بروز داده‌اند، گفت: ما مدیون ایثارگری آنها و خانواده ایشان هستیم.

فاضلیان با دعوت مسئولان به تامل در سنجش فاصله ایجاد شده در اعمال کنونی با آرمان‌ها و اهداف شهدا، اظهار داشت: متاسفانه امروزه رفتارهایی مشاهده می‌شود که بیانگر فاصله از این آرمان‌هاست و برخی رفتارها و اعمال با اهداف نزدیک نیست که برای بازگشت به آن آرمان‌ها، باید در روش‌ها و منش‌ها تجدیدنظر کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز متذکر شد: کار بی‌منت برای مردم، اجرای کامل عدالت، مبارزه کامل با فساد، احترام به مردم و تکریم آنها از جمله خواسته‌های شهداست که اگر به آنها عمل نشود از آرمان‌ها فاصله خواهیم گرفت.

وی با اشاره به عملکرد دادگستری استان البرز گفت: در دستگاه قضایی شاهد خدمات ارزنده‌ای هستیم ولی به همان میزان از اقدامات انجام شده دفاع نمی‌شود یا اطلاع‌رسانی لازم برای آگاهی مردم وجود ندارد؛ این اتفاقات در شرایطی است که شاهد هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای علیه قوه قضاییه هستیم.

فاضلیان ادامه داد: برای گواهی بر اقدامات انجام شده تنها کافی است در نظر بگیریم که سال گذشته با وجود کاستی 70 درصدی در کادر اداری و 40 درصدی در قضات بیش از 600 هزار پرونده در دادگستری استان البرز رسیدگی شده و همین اتفاق تابلوی روشنی از موفقیت و تلاش تمام کارکنان این مجموعه است.

رییس کل دادگستری البرز بر ضرورت تنویر افکار عمومی و افزایش آگاهی عمومی تاکید کرد و گفت: برخی از بیان حقایق به مردم و تنویر افکار عمومی ابا دارند این در حالی است که همه سیستم‌های دنیا بر اقناع افکار عمومی تاکید دارند و قبل از اینکه اقدام منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای انجام دهد درصدد اقناع افکار عمومی بر می‌آیند.

فاضلیان متذکر شد: حجم هجمه‌ها علیه قوه قضائیه به‌قدری است که جریانات مخالف نظام با مظلوم‌نمایی در مورد فردی که دچار تعدی به حقوق بیت‌المال شده به قوه قضائیه فشار وارد می‌کنند ولی قوه قضائیه تحت تاثیر فشارها قرار نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اگر به مردم کاستی‌ها تبیین شود آنها می‌پذیرند، گفت: مردم کشور ما نماد کامل ایثارگری هستند و اگر متوجه شوند مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد آن را نادیده می‌گیرند بنابراین باید کمبودها و کاستی‌ها را به مردم گفت و مراقب بود تا مردم دلسرد نشوند چون دور کردن مردم از نظام اسلامی، خیانتی بزرگ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.