به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان در نشست با اعضای بسیج رسانه استان البرز افزود: با وجود شکایت‌های متعددی که از رسانه‌ها در استان می‌شود تلاش شده از طریق غیرقضایی این شکایت ها حل و فصل شود با اینکه برخی قانون‌شکنی هم کرده و به افراد و مسئولان تهمت می‌زنند ولی با سعه صدر مسئولان این موارد معمولا به تشکیل پرونده قضایی منجر نمی‌شود.
وی با بیان اینکه رسانه باید شجاعت این را داشته که منصفانه و به دور از رویکرد سیاسی و جناحی و بر اساس موازین قانونی به نقد بپردازند خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی هم با توجه به اینکه سیاسی نبوده و اجازه ورود به مسائل سیاسی را ندارد در این چارچوب و به دور از رویکرد سیاسی از مطبوعات حمایت می‌کند.
فاضلیان اضافه کرد: اهالی رسانه باید در فضایی امن و توام با آسودگی به فعالیت خود ادامه دهند تا بتوانند هر آنچه احساس می‌کنند به نفع کشور است را بیان کنند.
رئیس کل دادگستری البرز گفت: اصل در دادگستری البرز، اعتماد به اصحاب رسانه است و آنها را دارای ویژگی‌هایی چون تدین، علاقه‌مند به نظام، مومن، دلسوز و مدافع حقوق مردم و نظام می‌دانیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه رسانه باید وامدار ملت باشد نه احزاب و دولت ها افزود: در برخی موارد چنین نیست و برای حل آن باید دولت چاره اندیشی کند، چرا که اگر به معیشت خبرنگاران توجه شود آنها خود را نیازمند به دیگران نخواهند دید.
فاضلیان در ادامه به شرایط کشور و آشوب‌های خیابانی در برخی شهرها اشاره و گفت: در این اتفاقات، در کنار برخی مسئولان، رسانه‌ها هم مقصر هستند که در انعکاس ضعف‌ها یا بیان انتقادات، کوتاهی داشته یا دچار سیاست‌زدگی و وارونه جلوه دادن واقعیات شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش بسیج رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی را مهم ارزیابی و بیان داشت: هر چند بسیج رسانه باید حافظ اهداف عالیه نظام اسلامی باشد ولی باید نقد منصفانه را هم داشته باشد چون بدون نقد، نظام اصلاح نشده و دچار چالش می شود.
رئیس کل دادگستری البرز افزود: بسیج رسانه نباید خود را به تعریف و تمجید صرف از حاکمیت محدود کند بلکه با توجه به اینکه هیچ‌کس در نظام اسلامی مصون از نقد نیست باید همه کس را در چارچوب قانون نقد کند.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.