به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری مازندران ، اعضای دستگیر شده این شبکه در حال حاضر پنج نفرند که ' با اقدامات بموقع دستگاه قضایی و اداره (کل) اطلاعات مازندران ' بازداشت شدند و تحقیقات در این پرونده برای شناسایی سایر افراد مرتبط ادامه دارد.
بر اساس این گزارش ، این افراد برای فرار از پرداخت مالیات با روش های مختلف از جمله تاسیس شرکت های صوری و جعلی اقدام به ارائه اسناد و مدارک غیر واقعی می کردند.
رئیس کل دادگستری مازندران در این باره گفت : شگرد این افراد استفاده از کارت های بازرگانی برای فرار از پرداخت مالیات بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد توضیح داد : این افراد با فروش کارت های بازرگانی به تجار مختلف و با تنظیم وکالتنامه مبادرت به واردات کالا با حجم بالا می کردند که در نهایت منجر به تشخیص مالیات های سنگین به نام صاحبان کارت های بازرگانی می شد و عملا به لحاظ عدم تمکین مالی صاحبان کارت این مالیات ها بلا وصول می ماند.
وی افزود : با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که اعضای این باند به صورت سازمان یافته در سطح استان بویژه در بهشهر ، گلوگاه و حتی خارج از استان با تشکیل شرکت هایی مبادرت به واردات کالا به نام اشخاص بیسواد و کم بضاعت از مبادی رسمی کشور می کردند.
تقوی فرد فرار مالیاتی این افراد را تا اوایل ماه آذر جاری 2 هزار و 110 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت : جعل و استفاده از سند مجعول توسط این باند منجر به تحصیل مال نامشروع و تضییع گسترده حقوق بیت المال شده است و بنا بر این دستورات قضایی برای پیگرد قانونی متهمان صادر شد ، اما با توجه به اینکه کلاهبرداران در سطح کشور متفرق شده بودند ، نیابت قضایی در جهت دستگیری این افراد به شهرستان های مختلف ارسال شد تا با هماهنگی اداره اطلاعات استان مازندران نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.
** کارت بازرگانی فقرا
سواستفاده از کارت بازرگانی افراد بیسواد و کم درآمد جامعه در مازندران سابقه دارد . سال پیش مدیرکل گمرکات مازندران از ضبط 700دستگاه خودروی گران قیمت پورشه ، بنز و آزارا خبر داده بود که با کارت بازرگانی اجاره ای یک زن روستایی و یک شاطر نانوائی وارد بندر نوشهر شده بود.
بر اساس این گزارش ، فردی با کارت بازرگانی یک زن روستائی که زندگی فقیرانه ای داشت مبادرت به واردات حدود 700 دستگاه خودرو از نوع پورشه ، بنز و آزارا در گمرک نوشهر کرد که به هیچ وجه این زن روستایی خبر از واردات خودرو نداشت .
در مورد دیگر نیز با کارت بازرگانی اجاره ای به نام یک فرد نوشهری که به عنوان شاطر نانوا و تخلیه کننده آرد فعالیت داشت ، 22 میلیارد تومان کالا وارد شده بود که صاحب کارت هیچ خبری از کارت بازرگانی خود و کالاهای وارد شده به کشور ، نداشت.
استان مازندران به خاطر داشتن بندر نوشهر در غرب ، فریدونکنار در مرکز و امیرآباد در شرق ، از مبادی واردات و صادرات کشور به کشورهای حاشیه دریای خزر محسوب می شود.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.