کامل گلباغی روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ثبت‌نام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد، اظهار داشت:  علاوه بر ثبت کانون و اعضای آن در این سامانه، فعالیت‌ها و طرح‌ها و ایده‌ها نیز به ثبت می‌رسد.

وی از ثبت ۳۶۹ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت کردستان در این سامانه خبرداد و اضافه کرد: یک هزار نوع فعالیت هم چون کتابخوانی، فرهنگی، هنری، ورزشی هم برای اجرا در این پایگاه‌ها ثبت شده است.

مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان افزود: از دیگر آیتم‌های موجود در این سامانه ثبت طرح‌های بومی و منطقه‌ای است که ۲۱ طرح بومی از کردستان تاکنون مورد پذیرش قرار گرفته و امتیاز کسب کرده است.

گلباغی اجرای طرح شنبه‌های کتاب را از دیگر آیتم‌های موجود در سامانه بچه‌های مسجد اعلام کرد و یادآور شد: هر شنبه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدام به معرفی یک کتاب در این سامانه می‌کنند که از۵۷۵ کانون استان تاکنون ۳۲ کانون اقدام به اجرای این طرح کردند.

وی با بیان اینکه ۱۶۲ گزارش فعالیت ملی و مذهبی از استان در این سامانه به ثبت رسیده است، اظهار داشت: ۵۴ ایده و ابتکار هم توسط کانون‌های مساجد استان در این سامانه ثبت شده است.

مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان  گفت: هر کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور با تکمیل این آیتم‌ها برای خود امتیاز کسب می‌کند که کانون‌های کردستان تاکنون بیش از ۱۱ هزار امتیاز بدست آوردند.

گلباغی اضافه کرد: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد بر اساس امتیازات کسب شده پایتخت فرهنگی مساجد ایران انتخاب می‌شود.

طرح ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد از اوایل مهر امسال آغاز شده و تا ۲۵ دی امسال هم ادامه دارد.

یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، کشوری، بررسی و ارزیابی وضعیت موجود کانون‌ها و خدمات ارائه شده از نظرکمی و کیفی، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور، ایجاد شبکه اطلاعرسانی و ارتباطی بین کانونی، آشنایی کانون‌های از فعالیت‌ها خدمات و دریافت خدمات از یکدیگر، شفاف‌سازی فعالیت‌های فرهنگی - هنری و اجتماعی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با هدف تخصصی کردن بخش‌های کانونی و بهینه‌سازی کیفیت ارائه خدمات در کانون‌های مساجد از جمله اهداف  سامانه بچه‌های مسجد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.