شنو نوری عصر سه‌شنبه مراسم برگزاری کارگاه آموزشی کانون‌های مساجد در سقز اظهار داشت: سامانه فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) گامی نوین در راستای ارتقا و بهتر دیده شدن فعالیت کانون مساجد است که در حال آموزش آن در استان هستیم.

وی به فعالیت ۵۷۶ کانون مساجد در زمینه فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و افزود: کانون‌های مساجد باید در سامانه طرح ملی فهما ثبت نام کنند تا به این وسیله فعالیت‌های فرهنگی و هنری که انجام می دهند را به ثبت برسانند تا برای پایتخت فهما شدن امتیاز جمع آوری کنیم.

نوری اضافه کرد: برای ثبت نام در این طرح که در سراسر کشور تا ۲۵ دی فرصت باقی است، کانون ها هر چه زودتر ثبت نام خود را انجام دهند چون هر استانی که بیشترین امتیاز را بدست آورد به عنوان پایتخت فهما در کشور شناخته و معرفی خواهد شد.

کارشناس اطلاع رسانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان یادآور شد: سامانه فهما یک رویداد ملی در سطح مساجد کشور است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این مکان مذهبی ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد سامانه بچه های مسجد ثبت نام کنند، گفت: ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، مناسبت‌های ملی و مذهبی و فضای مجازی، رسانه و خلاقیت و نوآوری شاخص‌های این طرح هستند.

نوری تاکید کرد: بهره‌مند شدن مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از الگوهای برتر شناخته شده در این رویداد یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های آموزشی را به منظور آشنایی و نحوه کار با این سامانه برای مسوولان کانون‌های مساجد برگزار کردیم، یادآور شد: برای شهرهای قروه، دیواندره، دهگلان و سقز این کارگاه آموزشی امروز در سقز برگزار شد و برای مسوولان کانون در شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، کامیاران،  مریوان و سرواباد نیز بزودی این کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

۲۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در سقز فعال است 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز نیز گفت: ۲۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان فعالیت می کنند که ۸ کانون آن در شهر و ۱۸ آن نیز در روستاهای مستقر هستند.

هیوا حاج محمدی هدف از برگ زاری این کارگاه آموزشی را در راستای اجرایی نمودن رویکرد جدید ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ساماندهی و بروزرسانی درگاه الکترونیکی بچه‌های مسجد، جلسه توجیهی آموزشی مدیران و رابطین کانون مساجد تابعه با هماهنگی دبیرخانه مساجد استان اعلام کرد.
 
وی اظهار داشت: کانون های مساجد هر گونه فعالیت فرهنگی و هنری، جشنواره، فعالیت ادبی (شعر خوانی، داستان نویسی و کتاب خوانی)، آموزش قرآن، مولودنامه، محفل انس با قرآن، حدیث، احکام، قرائت و حفظ قرآن را در شهر و روستا برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی انجام دهند.

جاج محمدی یادآور شد: کانون فرهنگی هنری روستای سرا، فعالترین کانون در شهرستان است و فعالیت‌های بسیاری در زمینه آموزش مهارتی از جمله چرم دوزی برای زنان، امداد و نجات، شب شعر با حضور استادان نامی کُرد زبان، آموزش زبان کُردی و برنامه های متنوع فرهنگی انجام می‌دهد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.