مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر  روز یکشنبه در نشست آموزشی و توجیهی رابطان "فهما" در مسجد امام  رضا (ع) گناوه گفت: برپایی کارگاه‌های خانگی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر ایجاد اشتغال در محلات باعث خواهد شد تا در تامین نیازهای مالی برای برگزاری مراسم‌ دینی و فعالیت‌های فرهنگی خود کفا شوند.

علیرضا پولاد با اشاره به اهمیت ایجاد کارگاه‌های خانگی در روستاها و شهرهای استان بوشهر گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی امروز جامعه و کمبود شغل، ایجاد کارگاه‌های خانگی نقش تاثیرگذاری در اشتغال‌زایی و رونق تولید و توسعه اقتصاد ایفا خواهد کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه استان بوشهر بلحاظ موقعیت جغرافیایی و توسعه‌ای قابلیت‌های بسیار خوبی در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارد  از بچه‌های مسجد شهرستان انتظار می‌رود ظرفیت‌های موجود در محلات خود را برای ایجاد اشتغال شناسایی کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ادامه داد: رویداد ملی فهما یکی از برنامه‌های مهم ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور است که بر اساس شاخص‌های تعیین شده در این طرح، مراکز  موفق معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: نظام فهما دارای چهار راهبرد اساسی شامل شبکه‌سازی و توانمندسازی، کشف و پرورش و بکارگیری استعدادها، حضور هدفمند و جریان‌ساز کانون‌ها در فضای عمومی جامعه، تولید محصولات و استفاده از محصولات تولیدی دین محور است که برای جامعه مخاطب تبیین می‌کند.

پولاد  گفت:   قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، فعالیت‌های هنری و ادبی، کتاب و کتابخوانی، غنی‌سازی اوقات فراغت، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، خلاقیت و نوآوری شاخص‌های هشتگانه ارزیابی در نظام فهما است که توجه به هر یک از آنان با امتیاز ویژه‌ای همراه است.

وی بر اهمیت ثبت فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد (سجا) تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف معرفی کانون‌های موفق و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران طراحی شده که در شب ولادت حضرت زهرا (س)، معرفی می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: مساجد به عنوان یک سنگر دینی جایگاه بسیار بالایی در بین مردم دارد و کانون‌های  فرهنگی هنری مساجد می‌توانند به عنوان یگ پایگاه فرهنگی و هنری در سطح جامعه فعالیت مثمرثمری داشته باشند.

علیرضا سبحانی افزود: با توجه به فعالیت‌های خوب کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان، آنان بار بزرگی از مسایل فرهنگی شهر را بردوش می‌کشند.

وی یادآورشد: شهرستان گناوه دارای ۲۰ کانون فرهنگی هنری مسجد فعال است که بیش از ۳ هزار نفر در آن  فعالیت دارند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.