مهدی نامدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای سال تحصیلی جاری و تا پایان شهریور، ۹۵ درصد دانش آموزان ورودی به متوسطه دوم (پایه نهم به دهم) در مدارس ثبت نام کردند و فقط پنج درصد به دلایلی برای ثبت نام مراجعه نکردند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده تاکنون ۴۱۳ نفر از این تعداد (پنج درصدی که مراجعه نکردند) به چرخه آموزش بازگشته‌اند، افزود: از این تعداد دانش‌آموز جذب شده ۲۲۰ نفر را دختران و ۱۹۳ نفر را پسران تشکیل داده‌ که بیشتر ساکنان نواحی منفصل شهری و حاشیه‌ای، روستاها و مناطق مرزی هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در مرکز استان و شهرستان‌های نزدیک به مرکز وضعیت ثبت نام و تحصیل دانش آموزان شهری و روستایی مطلوب است و عمده‌ترین مشکل ما در این زمینه مربوط به شهرستان‌های مرزی مریوان، سروآباد، بانه و سقز و روستاهای این مناطق است.

وی دلایل ترک تحصیل این دانش آموزان در استان را مسائل فرهنگی، ازدواج زودهنگام دختران، روی آوری پسران به اشتغال‌های کاذب، نبود مدارس متوسطه در روستاها، صعب العبور بودن برخی روستاها، ضعف تحصیلی، مهاجرت و تحصیل علوم دینی اعلام کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در مجموع  استان کردستان از لحاظ وضعیت جذب دانش‌آموزان  در تراز کشوری جایگاه قابل قبولی دارد و این مهم با تلاش‌های مدیران مدارس، معاونان آموزشی و پرورشی حاصل شده است.

در سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) ۳۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی و ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس  مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.