ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: نهم دی، روز بصیرت، آگاهی، تفکر و دشمن شناسی است موضوعی که در سال ۸۸، مردم کشورمان به خوبی آن را به نمایش گذاشته و دشمن را خوار و زبون کردند.
وی با بیان اینکه خداوند بارها در قرآن بر لزوم بصیرت و آگاهی در میان مسلمانان تاکید کرده است، اضافه کرد: وجود بصیرت و هوشیاری در جامعه اسلامی، دشمنان را ناامید و تلاش آنان را برای عملی کردن توطئه‌هایشان خنثی می‌کند.
خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه مسوولان باید در امور مدیریتی با افراد نخبه مشورت کنند، یادآور شد: دین اسلام اهمیت زیادی برای شور و مشورت قائل شده و این موضوع مهم باید مورد توجه همگان از جمله مدیران واقع شده و خود را از آن بی‌نیاز ندانند.
ماموستا رستمی خواستار توجه مسوولان نسبت به برقراری عدالت و مساوات در کشور شد و تاکید کرد: وجود عدالت موجب ایجاد آسایش و امنیت در جامعه می‌شود و پروردگار همواره در قرآن بر برقراری مساوات و عدل تاکید کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزش سواد و علم از دیدگاه دین اسلام اشاره کرد و گفت: دانش و سواد خیر و برکت دنیا و آخرت را برای انسان به همراه دارد و بی‌سوادی و نادانی موجب شر و گمراهی است.
امام جمعه سنندج از مدیران استان کردستان خواست ضمن شرکت گسترده در نماز جمعه با مشکلات، نگرانی‌های مردم از نزدیک آشنا شده و در راستای رفع آنها تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.