محمد امین زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: رسالت اصلی آموزش و پرورش کسب علم و دانش است در حالیکه تحقیق و پژوهش مهمترین زیر بنای آموزش است البته در برخی سازمان ها از ظرفیت مهم پژوهشگران بهره گیری نشده و مسوولین خود را در چار چوب اداری محصور کرده‌اند که باید این روند تغییر کند.

وی با بیان اینکه توسعه علمی و فرهنگی در جامعه بدون انجام کار پژوهشی موفقیت چندانی حاصل نمی‌کند، افزود: در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید از فکر و نظرات صاحب نظران و پژوهشگران استفاده و این افراد در کارگروه‌ها و جلسات حضور داشته و نظرات خود را در حوزه مدیریت شهری ارائه دهند.

امین‌زاده بر حل مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: مشکلات فضاهای آموزشی از جمله زمین در واحدهای مسکونی مسکن مهر محله مولوی باید در اولویت قرار بگیرد و این موضوع با همکاری همه نهادهای ذیربط پیگیری و حل و فصل شود.

رئیس نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش بانه نیز در این جلسه گفت: امسال در شهرستان ۱۷۰ نفر در دوره تحکیم و ۲۱۶ نفر در دوره انتقال شرکت کردند و سهمیه بانه در این ۲ دوره ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مصطفی صالح‌پور افزود: در دوره سواد آموزی سهمیه ابلاغی به شهرستان بانه ۴۶۰ نفر بود که تاکنون ۲۰۰ نفر در این دوره شرکت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: حضور سواد آموزان در کلاس‌های سواد آموزی در سنین ۴۰ سال به بالا با مقاومت زیادی همراه است و افراد این رده سنی رغبتی برای سواد آموزی ندارند.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.