بهمن مرادنیا روز سه شنبه در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ انتقال آب سد آزاد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: وزارت نیرو این فرصت را به استان بدهد که انتقال برق و خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق صادر کند.

وی تاکید کرد: در صورت صادرات و انتقال برق از کردستان به شمال عراق، زمینه توسعه استان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود و کمک بسیار خوبی به رونق صنعت برق در کشور نیز خواهد بود.

استاندار کردستان از وزارت نیرو بابت تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تقدیر کرد و یادآور شد: با این کار که بعد از سالها در دولت تدبیر و امید محقق شد، بخشی از مشکلات اقتصادی مردم رفع می‌شود. 

مرادنیا یادآور شد: امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا با تخصیص اعتبارات مناسب، این طرح اجرایی شود و مردم استان اًثار آن را در زندگی خود تجربه کنند.

وی با بیان اینکه سدهای استان در مرحله اتمام است، گفت: اهدافی برای این سدها تعیین شده که باید با جهش خاصی تکمیل شود، ضمن اینکه کردستان استعداد زیادی در بحث آبزی پروری دارد که باید آب مورد نیاز به آن تخصیص یابد.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو همراه با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صبح سه‌شنبه به صورت زمینی از طریق زنجان وارد بیجار شد و در اولین مرحله از سفر یک روزه خود به استان کردستان، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند را در قالب طرح «هر هفته - الف - ب - ایران»  با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

در جریان سفر یک روزه اردکانیان وزیر نیرو، بخش دوم سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قوچم دهگلان و تامین آب چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم این مسیر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پنج مجتمع آبرسانی روستایی، نشست خبری با اصحاب رسانه و حضور در شرکت آب و فاضلاب شهری سنندج برای دیدار با مردم و اطلاع از چگونگی خدمات این شرکت به مراجعان از دیگر برنامه‌های اردکانیان در سفر به کردستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.