مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: شاخص بهره مندی از آب شرب 85 درصد است که نسبت به متوسط کشور بالاتر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

داراب بیرنوندی در این نشست بیان کرد: هر ساله با توجه به اهمیت مصرف آب، یکم تا هفتم تیر ماه، هفته صرفه جویی آب نامگذاری شده و بر همین مبنا موضوع یکپارچه سازی آب شهری و روستایی از سوی وزارت نیرو مطرح شده که تجمیع خدمات در حال انجام است.

وی گفت: در بحث شهری، 26 شهر و حدود 304 هزار مشترک شهری در استان وجود دارد که هشتاد و یک میلیون متر مکعب از 162 حلقه چاه استحصال شده و در سطح شهرهای استان آب توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: حدود 699 روستا بالای بیست خانوار و حدود 285 هزار نفر جمعیت روستایی و 2 هزار و 200 کیلومتر آب روستایی وجود دارد.

بیرنوندی عنوان کرد: حدود 89 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب روستایی هستند و شاخص بهره مندی از آب شرب 85 درصد است که نسبت به متوسط کشور بالاتر هستیم.

وی افزود: در بخش فاضلاب استان قزوین، 64 درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب بوده و امسال سه روستای قشلاق، نیکویه و بکندی نیز از این خدمات بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی کشور و تحریم ها، شرکت آب و فاضلاب بسیار خوب عمل کرده و 142کیلومتر بازسازی و اصلاح شبکه آب شهری و 118 کیلومتر در سطح روستاهاکه مجموعا 160 کیلومتر در سطح شهرها و روستاها اصلاح و بازسازی اجرا کرد که در نوع خود بی نظیر است و در سال گذشته به به 83 میلیارد تومان به امور آب و فاضلاب شهری و روستایی استان تخصیص داده شد.

بیرنوندی اضافه کرد: در سطح شهرها و روستاها 21 کیلومتر مخزن هوایی و زمینی و 2.2 دستگاه دیزل ژنراتور جهت تاب آوری ایستگاهها وارد مدار شد. همچنین 25 شهر تحت پوشش سامانه کنترل از راه دور هستند که 4 شهر در سال گذشته اضافه شد و 97 درصد شهرهای ما تحت پوشش این سامانه می باشند که در کشور جز سه استان کشور می باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 220 پروژه در سطح شهرها و روستاهای استان در حال انجام است که در صورت تخصیص اعتبار به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.