سردار سرتیپ ۲ پاسدار احد مهربان روز سه شنبه در اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان بیجار اظهار داشت: اگر امروز،  به گذشته انقلاب اسلامی نگاهی با افتخار داریم به برکت جانفشانی و ایثار شهدای گرانقدر و جانبازان و ایثارگران و مردان و زنان انقلابی است.

وی افزود: نقش یکایک افراد و شخصیت های تاثیر گذار در روند پیروزی انقلاب اسلامی را نمیتوان نادیده گرفت و آنها را در معادلات سیاسی و اقتصادی کشورمان در سطح جهان و منطقه بی تاثیر دانست.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه هفته ایی که در آن قرار داریم، به نام هفته بسیج نام گذاری شده زیرا یک ریشه، مبنا و اساسی دارد،  به ثمرات بسیج در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در مورد بسیج، عبارت ها و سخنان ارزشمند و عمیقی وجود دارد که می‌تواند یک شاخص اصلی و کم نظیر برای زندگی امروز و آینده جامعه باشد.    

سردار مهربان کلید واژه بسیج را این دانست که همه انسان ها در امور و شرایط پیرامون خود مسئولیت دارند و باید نقشی ایفا کنند، اضافه کرد: امروزه بسیج سازندگی، اصناف، مساجد، آبادانی، مهندسی، همه و همه در راستای نقش آفرینی این نیروی عظیم مردی در مسئولیت‌های اجتماعی است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: این تفکر بسیجی، کمک رسان همه اقشار جامعه است و در یک محله، تفکر بسیجی اجازه نمی‌دهد همسایه با مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی تنها بماند.

او با اشاره به اینکه سنجش تفکر بسیجی بر اساس آموزه‌های دینی و پرورش یافته مکتب اسلام است، افزود: یکی از ارزشمندترین معیارهای تفکر بسیجی، ایثارگری است، ایثارگری در تمام لحظات زندگی و کمک به دیگران است.

سردار مهربان تفکر بسیجی را لازمه حیات جامعه دانست و اظهار داشت: تفکر بسیجی در راه خداوند و کمک به دیگران برای مبارزه با دشمن همواره پویایی خود را حفظ کرده و برای هر شرایطی برنامه‌ایی خاص دارد.

وی یادآور شد: هر کسی که دارای ویژگی های تفکر بسیجی باشد، یک بسیجی است و نیازی به کارت عضویت ندارد، تفکر بسیجی شامل همه افراد جامعه است و تنها مختص یک قشر نیست لذا با ترویج تفکرات بسیجی، آحاد مردم از آن نفع می‌برند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: شهرستان بیجار، پیشکسوتان بسیاری از ارزشمندترین بسیجیان تاثیر گذار در هشت سال دفاع مقدس دارد و با استفاده از داشته های طبیعی و خاص منطقه گروس، می‌توان اقدامات مهم و اساسی در بازگشت و مهاجرت معکوس به این منطقه انجام داد.

در این مراسم از کتاب بچه‌های دارالفنون که زندگینامه شهید محمدباقر رحمانی و کتاب برف می‌بارد گل سرخ با تشریح زندگینامه شهید مصطفی رستم پور رونمایی و از خانواده این شهدا تجلیل به عمل آمد.

در هفته بسیج شهرستان بیجار، ۱۰۱ عنوان برنامه شامل افتتاح ۳۰ واحد مسکونی محرومین، ۲۰ واحد در دست ساخت،  ۱۰ مسجد مرمت و بازسازی، ۱۶۰ جهیزیه به ارزش سه میلیارد و دویست ریال،  ۲۴ صندوق با یک میلیارد ریال اعتبار و عضویت ۱۴۰۰ نفر از بسیجیان، اعزام ۱۰ اکیپ پزشکی و ۲ روستای خالی از سکنه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه احیا شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.