بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اواخر شنبه تا پنجشنبه (۲۵ تا ۳۰ آبان)  با نفوذ زبانه کم ارتفاع سرد از سمت شرق و شمال شرق بطور متناوب استان در دامنه ناپایداری های جوی و هوای سرد قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این سامانه موجب بارش برف و باران در گردنه ها و ارتفاعات عمدتا برف، وزش قابل ملاحظه باد و استقرار هوای سرد در منطقه می‌شود.

چاره خواه با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه از شنبه تا سه شنبه است، افزود: لغزندگی و مه آلود شدن، کولاک برف، اختلال تردد در گردنه ها و جاده ها و وزش تند باد لحظه از جمله مخاطرات این سامانه بارشی در آسمان است.

وی یادآور شد: انجام اقدامات پیشگیرانه، بکارگیری تمهیدات لازم برای تامین حامل های انرژی، عدم تردد و مسافرت های غیر ضروری در جاده ها و صاحبان گلخانه ها و مرغداری ها نسبت به تامین سوخت و دمای بهینه و اقدامات مناسب از جمله توصیه های هواشناسی در این مدت است.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار ۳۰ ساله بیش از ۵۱۹  میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین ۵۵۵ میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.