بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 14 ایستگاه از 18 ایستگاه هواشناسی استان دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را تجربه کردند که زرینه با منفی چهار درجه سردترین آنها بود.
وی اضافه کرد: در این مدت پس از زرینه، ایستگاه های بهارستان با منفی 3.4 درجه سانتیگراد و سقز با منفی 2.6 درجه سانتیگراد دیگر نقاط سرد استان بودند.
چاره خواه با اشاره به اینکه در این مدت سروآباد با 12 درجه و سنندج با 11 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند، افزود: در چند روز گذشته دمای استان به صورت میانگین حدود چهار درجه سانتیگراد کاهش داشته است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: روز گذشته این استان در اکثر مناطق شاهد بارش برف به صورت حفیف و پراکنده بود که بیشترین بارش برف و باران در ایستگاه قروه با هفت میلی متر و پس از آن کامیاران با سه و نیم میلی متر گزارش شده است.
وی یادآور شد: همچنین تا اواخر پنجشنبه روند کاهشی دما در استان ادامه دارد و پیش بینی می شود به صورت میانگین دمای هوا به نسبت سردترین زمان امروز یک درجه کاهش داشته باشد.
چاره خواه گفت: تا روز شنبه نیز پایداری هوای استان ادامه دارد و پیش بینی می شود دمای هوا در هفته آینده روند افزایشی به خود بگیرد.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری از اول مهر 97 تا 19 فروردین 98 (حدود هفت ماه) به صورت میانگین 687 میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با 359 میلی متر مدت مشابه سال گذشته از 97 درصد رشد برخوردار است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار 30 ساله بیش از 509 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.