بهرام چاره خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با خروج موج گرما از اواخر امروز دمای هوا بیشتر مناطق استان کاهش پیدا می کند.
وی افزود: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای هوا در چهار ایستگاه استان به بیش از 40 درجه رسید ولی پیش بینی می شود در روزهای آتی این دما به حاکثر 37 و 38 درجه برسد.
چاره خواه تاکید کرد: در این مدت دمای هوای سنندج به 41 درجه، سلین هورامان به 44.4 درجه، سروآباد 42 و کامیاران به 40 درجه رسید که باعث افزایش مصرف انرژی در این مناطق شد.
وی با اشاره به اینکه در همین مدت سراب شهرک دهگلان با حداقل دمای هفت درجه خنک ترین نقطه استان بود، یادآور شد: از روز چهارشنبه این هفته روند افزایش دمای هوا دوباره شروع می شود و کردستان پایان هفته گرمی را تجربه خواهد کرد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: بیشترین دمای ثبت شده در سنندج 44.6 درجه سانتیگراد و مربوط به تیر ماه سال 1360 بوده است.
وی با اشاره به ورود موجی از گرد و خاک رقیق به آسمان استان نیز اظهار داشت: این موج روز جمعه گذشته وارد آسمان استان شده و مناطق غربی استان از جمله شهرهای بانه و مریوان را تحت تاثیر قرار داده است.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 554 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 25 درصد و در مقایسه با 449 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 12.6 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.