بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین مدت حداکثر دمای هوای در سنندج نیز به 39.4درجه سانتیگراد رسید و حداقل دمای هوا در این شهر با افزایش هشت درجه ای به 20 درجه رسید.
وای افزود: در این مدت دمای هوا در سروآباد به 39.4درجه، کامیاران به 38.4 درجه، بانه 36.8 درجه رسید و سراب شهرک دهگلان با حداقل دمای10 درجه خنک ترین نقطه استان بود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه امسال روند افزایشی دما هوای استان کمی دیرتر در مقایسه با سال قبل آغاز شده افزود: این روند افزایش دمای هوا در هفته آینده تداوم خواهد داشت و دمای هوا در بیشتر مناطق استان چند درجه افزایش می یابد.
وی با اشاره به ورود موجی از گرد و خاک به آسمان استان نیز اظهار داشت: این موج روز جمعه وارد استان می شود و مناطق غربی استان از جمله شهرهای بانه، مریوان، کامیاران و سنندج را تحت تاثیر قرار می دهد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 554 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 448 میلی متر سال گذشته 25 درصد و در مقایسه با 449 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 12.6 درصد افزایش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.