ماه دروازه‌ایی بسوی ستارگان عنوان نمایشگاه نقاشی دانش آموزان کلاس اول ابتدایی تا دوره دوم متوسطه دختران و پسران مدارس شهرستان سقز است که با حضور رئیس آموزش و پرورش، مسئولان محلی و جمعی از دانش آموزان گشایش یافت.

معاون کانون شهید بهشتی سقز در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: با فراخوانی که در تمام مدارس اعلام کردیم تعداد زیادی نقاشی طراحی شده از دانش آموزان به کانون ارسال شد و از میان این نقاشی ها بیش از ۱۰۰ اثر انتخاب و در قالب این نمایشگاه به نمایش گذاشتیم که مورد توجه بازدیدکنندگان هم قرار گرفته است.

فریده کُردی با بیان اینکه این آثار توسط ۱۰۰ دانش آموز طراحی شده‌اند،  افزود: موضوع این نقاشی ها با عنوان هفته جهانی فضا مرتبط است و بیشتر این نقاشی ها با موضوع ستارگان، ماه و خورشید و فضا طراحی شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی کودکان و نوجوانان به ستارگان و نجوم شناسی و چگونگی زندگی در فضا اعلام کرد و یادآور شد: به اثرهای برگزیده که توسط مربی های کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی سقز داوری و انتخاب میشوند جوایزی اهدا خواهد شد.

کُردی به برگزاری اولین جشنواره هفته جهانی فضا در شهرستان سقز نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این جشنواره دو برنامه نمایشگاه نقاشی و مسابقه داستان نویسی دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

معاون کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی سقز تاکید کرد: این اولین جشنواره به مناسبت هفته جهانی فضا است که در سقز برگزار شده و امیدواریم در سال های آینده این روال را ادامه دهیم.

وی افزود: این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۳ آبان در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز براپاست و دانش آموزان مدارس بیشتر بازدیدکنندگان این نمایشگاه هستند و در طول این سه روز میزبان آنها خواهیم بود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.