لیلا آژیر عصر دوسنبه در نشست اولیه تشکیل پارلمان زنان در شهرستان سقز اظهار داشت: پارلمان زنان در دولت اول تدبیر و امید مطرح و این مجمع برای اولین بار در استان خراسان تشکیل شد.
وی افزود: پارلمان، مینیاتوری از مجلس و مکانی برای تمرین، تصمیم گیری و تصمیم سازی جهت ایفای نقش بهتر زنان در روند توانمند سازی و مشارکت در توسعه خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار کردستان با بیان اینکه در زمینه تشکیل پارلمان مشکلات شهرستان ها احصا شده است، اضافه کرد: تنگناها و نقاط ضعف و قوت حوزه زنان در قالب سندی آماده شده است.
وی یادآور شد: استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی، اجرای برنامه‌های تاب آوری بانوان در شهرستان‌ها، بررسی کودک آزاری و درصد ترک تحصیل دانش آموزان دختر از اقدامات حوزه بانوان و خانواده استانداری است.
فرماندار شهرستان سقز نیز در این جلسه گفت: پارلمان زنان مانند سازمانی مردم نهاد، در پیشبرد ابعاد مختلف توسعه شهرستان، ها نقش مهمی بر دارد.
کامیل کریمیان با بیان اینکه ایده پارلمان زنان جزو الزامات برنامه ششم توسعه است، افزود: پارلمان زنان در شهرستان سقز با حضور قشرهای مختلف زنان تشکیل و دولت از این تشکل مدنی حمایت خواهد کرد.
وی یادآور شد: زنان، نیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند و ظرفیتی بزرگ هستند که نباید از نقش سازنده آنان در روند توسعه پایدار مغفول بود ضمن اینکه از تصمیم های پارلمان زنان برای بهبود وضعیت شهرستان استفاده خواهد شد.
فرماندار سقز با اشاره به انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی در دولت تدبیر و امید، گفت: در دولت دوازدهم، فضا برای فعالیت زنان و انجمن‌ها بیشتر شده که با تشکیل پارلمان، میزان مشارکت بانوان نیز افزایش می‌یابد.

بانوان حاضر در این جلسه هم  بر اهمیت ضمانت اجرایی مصوبات پارلمان، بومی سازی تشکیلات پارلمان، توجه به لایحه های قانونی صیانت از کرامت زنان و خانواده و منع خشونت علیه زنان در جامعه تاکید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.