سیدجواد حسینی عصر شنبه در نشست کارگروه گرامیداشت مقام زن و روز مادر در خراسان رضوی افزود: در استان تمام شاخص های اقتصادی استان روند رو به رشد دارد ولی در جامعه این احساس وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بخشی از این موضوع به نوع اطلاع رسانی و مواجهه با این موضوع برمی گردد، بیان کرد: نوعی بدانگاری داریم، مشکلات را می گوییم اما اقدامات مثبت انجام شده و پیشرفتها را بیان نمی کنیم.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری در بخش صنعت 10 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه صنعتی در استان افتتاح می شود ولی اکثرا می گویند صنعت رکود دارد چون 15 کارخانه دچار رکود شده را برجسته کرده ایم اما در خصوص توسعه این بخش اطلاع رسانی نمی شود.
وی با اشاره به وجود 300 هزار بیکار در خراسان رضوی افزود: 184 هزار فرصت شغلی از سال 95 در استان ایجاد شده که بی سابقه است.
حسینی خاطرنشان کرد: اگر اکثر مردم روند جامعه را رو به رشد بدانند در آن جامعه شکوفایی اقتصادی داریم در غیر این صورت شاخص شکوفایی اجتماعی وجود ندارد و روند رشد و توسعه بسترها کند می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور، افزود : این ناآرامی ها به سرعت رشد پیدا کرد به سرعت از شعارهای اقتصادی به شعارهای ساختارشکنانه تغییر کرد و به سرعت هم جمع شد ولی این نکته را به دنبال داشت یکی از مشکلات جامعه این است که در فرهنگ سیاسی به نوعی دست اندرکار بدانگاری در جامعه هستیم که نتیجه آن عدم شکوفایی اجتماعی است.
حسینی ادامه داد : باید از مناسبتهای مختلف نظیر دهه فجر، هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر و هر مناسبت دیگری به صورت واقعی برای ارتقای شکوفایی اقتصادی استفاده کرد.

*لزوم انطباق برنامه های هفته زن با سیاستهای 16 گانه مقام رهبری در عرصه خانواده
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نامگذاری 12 تا 18 اسفندماه به عنوان هفته زن و گرامیداشت مقام مادر افزود : طبق برنامه ریزی صورت گرفته بیش از سه هزار برنامه در هفته زن در استان تولید و اجرا می شود.
حسینی بیان کرد : این برنامه ها باید بازنگری شوند تا برنامه هایی که فاقد اثربخشی هستند حذف شود .
وی ادامه داد : هر برنامه ای که در این خصوص برنامه ریزی می شود باید منطبق با یکی از سیاستهای 16 گانه رهبری در عرصه ازدواج و خانواده باشد.
وی گفت : این سیاستها بهترین سیاستهای اجتماعی است که می شود پیاده کرد لذا باید به کیفیت برنامه ها با رویکرد نشاط و همگرایی اجتماعی توجه شود.
حسینی با تاکید بر توجه به تمامی قشر زنان در این برنامه ها ، افزود : طرح تعامل دولت با اقشار مردم را در هفته زن نیز می توان با موضوع تعامل دولت با زنان در استان اجرا کرد.
وی ادامه داد : همچنین استفاده از فضای مجازی و تقویت بازارچه ها و نمایشگاه ها که دستاوردهای اقتصادی زنان را عرضه کند ، باید مورد توجه باشد.
حسینی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی در خصوص برنامه های گرامیداشت هفته زن ، افزود :هم اکنون 950 تشکل غیردولتی در سطح استان فعال است که 180 تشکل از این تعداد مخصوص زنان است.

*مدیریت ما جنس گزین و سن گزین است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه با تاکید بر به کارگیری زنان در پستهای مدیریتی افزود : مدیریت ما جنس گزین و سن گزین است و نظام مدیریتی بیشتر مردان با گروه سنی میانسال را شامل می شود.
حسینی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تصمیم بر آن دارد که این روند را تغییر دهد ، گفت : طبق تصمیم دولت 30 درصد از مدیریت های کلیدی کشور باید در اختیار زنان باشد.
وی با بیان اینکه بزدوی در خراسان رضوی چندین بخشدار و معاون فرماندار زن معرفی می شود ، خاطرنشان کرد : زنان باید دیده شوند و در برنامه ششم نیز به موضوع زنان و برخورداری آنها از مناصب توسعه ای تاکید شده است.
وی ادامه داد : در این راستا اطلس وضعیت زنان تدوین شده و لایحه منع خشونت علیه زنان نیز در دست پیگیری است.
وی با اشاره به فعالیت پنج هزار نفر در 168 شرکت دانش بنیان در استان افزود : 17 درصد از این تعداد را زنان تشکیل می دهند و این شرکتها 35 محصول صادراتی تولید می کنند .

*پرداخت 90 هزار فقره وام ازدواج
حسینی با بیان اینکه طرح نهضت ازدواج در استان در دست پیگیری است ، افزود : در سال جاری 90 هزار فقره وام ازدواج و پارسال نیز 77 هزار وام ازدواج در استان پرداخت شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد : همچنین در 9 ماه سال جاری میزان طلاق در استان 13.1 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
رشیدیان ادامه داد: هم اکنون طرح توانمندسازی زنان روستایی در 100 روستا در استان در حال اجراست و 37 طرح اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار نیز آغاز شده است.
وی تاکید کرد : اثرگذاری در تمام طرح ها و برنامه ها باید مورد توجه باشد و بسیار دردمندانه است که بگوییم بسیاری از کارهای فرهنگی که انجام می دهیم اثربخش نیست.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.