به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رحمانی فضلی در دومین روز سفر خود به کردستان با حضور در همایش پیامبر اعظم (ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی اظهار داشت: اسلام دین نجات بشریت است، بر فطرت و عقل و جان انسان آگاه است، پاسخ همه نیازهای انسان را در خود دارد و انسان را هدایت می کند و متعالی می سازد.

وی با تاکید بر حقانیت تحقق وعده الهی در گسترش حکومت اسلام در جهان خاطرنشان کرد: از ۱۴۰۰ سال پیش، دین اسلام، آموزه های الهی، سنت و سیرت پیامبر اکرم (ص) علیرغم همه مخالفت ها و ممانعت ها و همه زورمداری ها و تزویرها، توانسته روشن تر، شفاف تر و موثرتر باقی بماند اما حکومت های ظالم، هیچکدام باقی نمانده و همه نابود شده اند.

وزیر کشور ایام هفته وحدت را بهانه ای برای جمع شدن و تجدید میثاق دانست و یادآور شد: باید به خودمان، تفکرات و اعتقاداتمان مراجعه و خدا راشکر کنیم که پیرو چنین دین و رسولی هستیم.

رحمانی فضلی در ادامه با اذعان به اینکه اغلب حکومت های امروز جهان بر مبنای جهانبینی مادی تشکیل شده اند، تاکید کرد: این حکومت ها علیرغم همه پیشرفت ها و تکنولوژی ها، در مقابل فطرت و خواست انسان ناتوان هستند.

وی بیان کرد: امروز انسان به دنبال گمشده خود که همان تعالی است می گردد و تنها حکومت واقعی که می تواند به نیازهای انسان پاسخ دهد، حکومت اسلام است چون به تمام ابعاد وجودی انسان آگاهی دارد.

وزیر کشور اساس استقامت، رشد و پیشرفت کشورها و حکومت های مادی گرا را بر مبنای ظلم، ستم و استثمار دیگر ملت ها عنوان کرد و افزود: اسلام دین برابری، معرفت و اخلاق است و این ویژگی ها اجازه نمی دهد حکومت اسلام بر پایه ظلم شکل بگیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: امروز شاهد رویارویی اسلام با سایر جهانبینی هایی هستیم که داعیه اداره جهان را دارند و این تقابل حق و باطل است که بارزترین آن، دشمنی و مخالفت آنها با انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای غرب علیه کشورمان، تصریح کرد: ما از تحریم ها سکویی ساختیم برای اینکه به استقلال اقتصادی و خودکفایی برسیم.

وزیر کشور عنوان کرد: ایمان مردم، اخلاص شهدا، اراده و استقامت ملت موجب شده تا در مباحث منطقه ای هم نظر ایران حائز اهمیت فراوان باشد.

رحمانی فضلی به ایجاد جریان های تکفیری مانند داعش هم اشاره کرد و گفت: نتیجه این اقدامات چیزی جز نابودی تمدن کشورهای دچار جنگ و فتنه نبود و همه جهان اسلام دانستند که این جریان ها توسط آمریکا و با هدف از بین بردن اسلام ایجاد شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استفاده از نفوذ اسلام و قدرت ۴۰ ساله انقلاب، با وحدت، انسجام، عقلانیت و کار و تلاش بیشتر، از ایران یک کشور قدرتمند بسازیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1290978
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.