حجت‌الاسلام محمد منتظری روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر همه علما و اندیشمندان فرض است که ضمن شناخت آگاهانه از توطئه های دشمنان بر مولفه‌های وحدت و همبستگی در جامعه پافشاری کنند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت نماد و سمبل یکپارچگی جهان اسلام است، تاکید کرد: در این هفته باید در مجامع مختلف ضرورت وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی را یادآوری و ترفندهای دشمنان برای شکست اسلام را برای مردم بازخوانی کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از وحدت اسلامی به عنوان اصلی استراتژیک در جهان اسلام نام برد و افزود: تمام برنامه‌های پیامبر اکرم (ص)  پس از دعوت به اسلام حفظ عزت و سربلندی و موفقیت مسلمانان بود که این امر مهم در پناه همفکری و همدلی آنان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام با چالش های بسیاری مواجه است و دشمنان طرح هایی در راستای تجزیه طلبی‌های قومی، مذهبی، ملی و حتی تاریخی به راه انداخته‌اند،  گفت: دشمن در تاریخ معاصر به ویژه بعد از انقلاب اسلامی دسیسه های خود را در قالب برنامه های مختلف امتحان کرد اما با یکپارچگی مسلمانان مواجه شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: همین توطئه‌های دشمنان به شناخت بیشتر اسلام در دنیا منجر و باعث شد حقیقت اسلام آشکارتر از قبل شده و بسیاری با مطالعه قرآن و احکام اسلامی به این دین مبین گرویدند.

وی به برگزاری ویژه برنامه ها و جشن های بزرگ در مساجد استان در ماه مبارک ربیع الاول اشاره کرد و افزود: از اصحاب رسانه می خواهیم با انعکاس این برنامه ها نقش برجسته خود را در حفظ وحدت اسلامی ایفا کنند چون نقش رسانه ها در ایجاد فرهنگ موثر دینی قابل توجه است که اگر غفلت کنیم بدنه و پیکره امت اسلامی از آن آسیب می‌بیند.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: افراطیون شیعه انگلیسی و یا اسلام آمریکایی و نیز کسانی که به دنبال منافع خود هستند هیچگاه از وحدت جهان اسلام راضی نخواهند شد از این رو همه تلاش خود را معطوف به سختی وارد کردن به وحدت اسلامی خواهند کرد.

 وی با اشاره به اینکه و در طول ماه ربیع الاول برنامه های مختلفی در استان اجرا می شود به ویژه برنامه های مهم هفته وحدت در استان اشاره کرد و گفت: همایش بزرگ وحدت از نگاه امام و رهبری با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون و مبلغان شیعه و سنی و با حضور مهمانان کشوری، راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی، برگزاری اردوهای همیاران وحدت، حمایت از برنامه‌های ۲۰ مسجد شاخص و ۱۰ کانون فرهنگی فعال، تجلیل از کارگزاران مساجد در تراز انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای گفتمان های تقریبی در مساجد و مدارس، نشست نخبگانی ایده پردازی گام دوم انقلاب، تجلیل از چهره‌های شاخص تقریب مذاهب اسلامی، رونمایی از تمبر یادبود وحدت اسلامی، تجلیل از رسانه های فعال در هفته وحدت، برگزاری همایش وحدت اسلامی و اعزام ۲۰ روحانی به کنفرانس وحدت اسلامی از جمله برنامه های این هفته در کردستان خواهد بود.

 وی با بیان اینکه ۲۸۰۰ ماموستا و روحانی تحت پوشش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هستند که از خدمات این مرکز بهره مند می شوند، افزود: برنامه هایی برای بهبود معیشت ماموستایان آیینی داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.