محمدحسین محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۴۸ هزار مترمکعب دیگر از مخازن توزیع آب شهر سنندج شستشو داده خواهد شد.

وی از شسشتوی بیش از ۶۲ هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب شهر سنندج از سال ۹۷ تاکنون خبر داد و افزود: امسال بیش از پنج کیلومتر شبکه آبرسانی و ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر نیز اصلاح و بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان یادآور شد: طول شبکه توزیع و خطوط انتقال و انشعاب‌های سنندج یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر و تولید سالانه آب در این شهر ۵۰ میلیون مترمکعب است.

محمدی با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب آب در سنندج تولید شد، اضافه کرد: روزانه یک هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه و وارد شبکه توزیع شهر می‌شود.

وی به گلایه مردم مبنی بر تغییر طعم آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: این تغییر طعم مربوط به افزایش رشد جلبک در سد قشلاق است و هیچگونه ضرری برای سلامتی ندارد، بنابراین شهروندان با اطمینان خاطر از آب شرب شبکه شهری استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان تاکید کرد: آب خروجی از تصفیه‌خانه کاملا مطمئن و بهداشتی است چرا که تمام فرآیندهای لازم برای تصفیه در آن انجام و بطور مستمر توسط آزمایشگاه‌های به روز و مجهز نیز آب تولیدی مورد پایش قرار می‌گیرد.

شرکت آبفای شهری کردستان دارای ۳۷۴ هزار مشترک آب در استان و ۱۵۱ هزار اشتراک در سنندج است، ضمن اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات این شرکت برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.