به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در سومین جلسه کار گروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی در سال ۹۸ با اشاره به سه مصوبه امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی در کشور اظهار داشت: مصوبه اول در ۲۱ آذرماه ۹۷ از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار کشور ۳۸ میلیارد تومان سهم استان کردستان تعیین شد که  ۳۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن جذب شد.

وی با اشاره به سهم بانکهای استان در امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان کردستان گفت: در مصوبه اول  از  ۳۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده بانک کشاورزی با ۳۰ میلیارد و  ۴۰۰میلیون تومان بیشترین سهم جذب را به عهده داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در مصوبه دوم نیز از ۱۹میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان  ۱۷میلیارد و ۲۹۶میلیون تومان توسط بانک کشاورزی توزیع  شده که ۱۳میلیارد تومان آن کاملا جذب شده است.

جعفری تصریح کرد: در مصوبه اول و دوم بیش از ۶هزار نفر از امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان کردستان بهرمند شده اند.

46

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باتوجه به محروم ماندن مرغداران کردستانی از امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی با ارائه پیشنهاد به استاندار و ارائه نامه استاندار کردستان به وزیر کشور مبنی بر امهال تسهیلات مرغداران نتیجه بر این شد بیماری های همه گیر دام و طیور مشمول قرار بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به لزوم کنترل و پیشگیری از فرسایش خاک در کردستان  تاکید کرد و  یادآور شد: در دو سال گذشته در خصوص آبخیزداری اقدامات مناسبی برای کنترل سیلاب، تثبیت پوشش، حفظ خاک زراعی و روشهای مکانیکی و بیولوژیکی انجام گرفته است و چون استان ما پستی و بلندی های بسیاری دارد کنترل و پیشگیری از فرسایش خاک در این توپوگرافی بسیار مهم و ضروری است.

جعفری تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم سدها، جلوگیری از سیلابهاست که نیاز به مدیریت هوشمندانه ای دارد و اگر رها سازی به موقع باشد از ضرر و زیان به عرصه ها بخصوص بخش کشاورزی پیشگیری می شود.

وی با اشاره به سال گذشته که تدابیر آب منطقه ای باعث حداقل خسارات به استان کردستان شد و قابل تقدیر می باشد اذعان کرد: به منظور کاهش مخاطرات و مشکلات بخش کشاورزی باید توجه ویژه ای به لایه روبی رودخانه ها شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: مدیریت مخاطرات بخش کشاورزی و توسعه پایدار دارای اهدافی مشترک بوده که با پشتیبانی یکدیگر و در جهت مقابله با چالشهای پیش رو، می تواند تلاشهای پرشتابی را انجام داد، تا توانائیهای لازم و ضروری در تمام سطوح برای کاهش خطرپذیری بخش کشاورز ی حاصل گردد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1287145
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.