مدیر جهاد کشاورزی بانه از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 45 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در 7 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش‌ایلنا، کریم شریفی با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای آبیاری تحت‌فشار یکی از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی طی سالجاری در کل استان کردستان بویژه شهرستان بانه بوده است.

وی افزود: به علت خشکسالی و کاهش نزولات جوی در چند سال اخیر منابع آبی استان به شدت کاهش یافته و از این رو به منظور بهره برداری هر چه بیشتر از منابع آبی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب؛ سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان امسال اعتبارات خوبی را برای اجرای آبیاری تحت فشار در استان پیش بینی کرده است.

شریفی خاطرنشان کرد: لذا در راستای اجرای سیاست های سازمان از ابتدای سالجاری تاکنون جهاد کشاورزی بانه اجرای طرح آبیاری تحت فشار را در اراضی کشاورزی این شهرستان در دستور کار خود قرار داده است که با توجه به حمایت های جهاد کشاورزی از طریق اعطای تسهیلات بلا عوض برای اجرای این پروژه ها موفقیت های قابل ملاحضه ای در این حوزه حاصل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه امسال حدود 45 هکتار از اراضی کشاورزی بانه زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت که این امار در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته با دو برابر رشد همراه بوده است.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح تاکنون 270 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به بهره برداران کشاورزی شهرستان بانه در طول هفت ماه گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.