به گزارش ایرنا، ایرج حیدری یکشنبه در بیست و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هرمزگان که با محوریت بررسی اهمیت منابع آبی در توسعه پایدار برگزار شد، گفت: افزایش بازدهی بخش کشاورزی و باغی و کاهش خسارت های این بخش از مزایای اجرای طرح های نوین حفاظت از منابع آبی و خاکی در هرمزگان است.
وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت های مرکز تحقیقات کشاورزی برنامه های مدونی برای حفاظت از منابع آبی و خاکی هرمزگان تدوین و جهت بررسی و تامین اعتبار به شورای برنامه ریزی استان ارائه کند.
حیری تصریح کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و خشکسالی های طولانی مدت، تغییر در نوع کشت در استان هرمزگان برای حفاظت از منابع آبی ضروری است و در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی استان مسوولیت مهمی بر عهده دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان همچنین بر ضرورت توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد.
حیدری بیان داشت: جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در قطب های کشاورزی استان را به منظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از هدر رفت محصولات تولیدی آنها در دستور کار خود قرار دهند.
بیش از دو دهه خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بازدهی منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.