محسن بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان اعتبار اختصاص یافته سهم هر کدام از این شهرها یک میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این اعتبار مختص شهرهای با تعداد جمعیت کم یعنی ۵۰ هزار نفر است،  افزود: اعتبار اختصاص یافته برای شهرداری های سقز و بانه از محل بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تامین شده است.

وی به وضعیت شهرداری سقز با بدهی اوراق مشارکت ۸ یا ۹ سال قبل که الان منجر به ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی به بانک شهر شده اشاره کرد و گبت: در قبال این اوراق ساختمان شهرداری سقز، تمام اراضی و املاک شهرداری و حتی گورستان هم در رهن بانک بوده است.

بیگلری اضافه کرد: با جلساتی که با حضور شهردار و رئیس شورای شهر سقز با بانک مرکزی، بانک شهر و موسسه اعتباری ملل برگزار کردیم امیدواریم بزودی مشکل ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی شهرداری برای همیشه حل شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امید است با این اقدام شاهد تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران زحمت‌کش شهرداری نباشیم چون کارگران شهرداری زحمت‌کش ترین قشر جامعه هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.