خلیل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح وارنیش فلوراید درمانی به عنوان یکی از بهترین روش‌های پیشگیری و کاهش پوسیدگی دندان به سلامت دهان و دندان دانش آموزان با نیازهای ویژه منجر می‌شود.

وی افزود: به منظور فرهنگ سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان این طرح بطور جامع و گسترده در ۶۰ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی مقطع ابتدایی با نیاز ویژه و برای حدود یک هزار نفر از دانش آموزان جامعه هدف اجرا می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در ارتقای بهداشت عمومی و کیفیت زندگی اضافه کرد: بهترین زمان جهت کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی و یکی از بهترین مکان‌ها جهت دسترسی به این گروه سنی مدارس ابتدایی است.

رنجبر یادآور شد: از نظر علمی ثابت شده فلوراید درمانی به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای دندان های شیری و دائم از ۲۰ تا۶۰ درصد از پوسیدگی های دندان را کاهش می‌دهد و بهترین زمان استفاده از این ماده در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال است.

وی گفت: فلورایدتراپی در ۲ نوبت ۶ ماهه به عنوان روشی بی خطر، آسان و مطمئن برای جلوگیری از مشکلات دندان و حساسیت بیش از حد دندان‌ها است که از سنین کودکی تا بزرگسالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنجبر ابراز امیدواری کرد با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی مناسب دراجرای این برنامه بتوانیم زمینه خود مراقبتی در خصوص دهان و دندان را در جامعه بویژه در بین دانش‌آموزان نهادینه کرده و با پیشگیری از ضایعه پوسیدگی دندان از توقف یا کُند کردن روند پیشروی پوسیدگی به سلامت دهان و دندان کمک کنیم.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.