به گزارش ایرنا، حسین احمدی روز دوشنبه طی گفت و گو با خبرنگاران کمبود نیروی انسانی را از مشکلات مهم این بخش ذکر کرد و افزود: ۱۳۰ نفر از فرهنگیان گناباد در سال جاری بازنشسته شدند و تا دو سال آینده ۵۴ نفر دیگر از معلمان این شهرستان نیز بازنشسته می شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس از مجموع یک هزار و ۸۰۰ معلم شاغل در آموزش و پرورش این شهرستان ۵۵۸ نفر طی چهار سال آینده بازنشسته می شوند و به همین میزان با کمبود نیروی انسانی در این بخش مواجه هستیم که سعی می شود با استفاده از دانشجویان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس این مشکل تا حدودی کاهش یابد.

وی گفت: و بر اساس دستورالعمل جامع ساماندهی نیروی انسانی ملاک تشکیل کلاس‌های تک پایه و پایه اول ۱۰ نفر، پایه دوم ۱۱ نفر، پایه سوم ۱۲ نفر، پایه چهارم ۱۳ نفر، پنجم ۱۴ نفر و ششم ۱۵ نفر است و  اگر تعداد دانش‌آموزان از این تعداد کمتر باشند کلاس‌ها به شکل چند پایه تشکیل خواهد شد و برای تشکیل کلاس‌های دو پایه حداکثر ۲۵ نفر، سه و چهار پایه تا ۲۰ نفر و پنجم و ششم  تا ۱۵ نفر در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: ۱۸ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی گناباد سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که ۷۴ درصد این تعداد در مناطق شهری و ۲۶ درصد در مناطق روستایی هستند. 

یک هزار و ۸۰۰ فرهنگی در ۱۰۳۱ کلاس درس در قالب ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۸ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.