جمشید تقی زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور به بازدید از پروژه های ورزشی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در بازدید از پروژه‌ ها به این نتیجه رسیدیم که کردستان ظرفیت ‌های توسعه زیادی در حوزه ورزش دارد و در مقایسه با سایر استان‌ ها هم توانسته به بسیاری از استانداردهای ورزشی برسد.

تقی زاده با بیان اینکه هر چند یکسری از زیرساخت های ورزشی دچار مشکل هستند و باید رفع شوند، گفت: نیاز به زیرساخت ‌های جدیدی وجود دارد که مورد پیگیری قرار می‌ گیرد و سعی بر این است مقدمات سفر رییس جمهوری را فراهم کنیم تا پروژه ‌های ورزشی در آن سفر به بهره‌ برداری برسند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور در شهرستان قروه اضافه کرد: اراده ما بر این بود که در شهرهای کوچک هم بتوان مسابقات کشوری و بین المللی برگزار کرد که قروه هم در این زمینه خوب پیش رفته و این نشان می دهد در حد استانداردهای بین المللی می توان ورود کرد.

 

ایجاد رشته ورزشی به نام ایران

رئیس فدراسیون کونگ فو کشور هم در این مراسم با بیان اینکه هدف انتخاب نیروهای توانمند برای تیم ملی است، گفت: به دنبال آن هستیم که اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ایران را با ۶۰ کشور از پنج قاره جهان و همچنین دومین دوره مجمع جهانی را برگزار کنیم که برای اینکار نیازمند نیروهای توانمند هستیم.  

رضا حیدری همچنین از برنامه دیگری برای ورزش کشور خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات جهانی بسیار حایز اهمیت است چرا که با تأییدیه ای که کشورها به شورای المپیک آسیا می دهند می توانیم اولین رشته ورزشی با نام ایران را ایجاد و در تمامی عرصه های ورزشی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی حضور داشته باشیم.  

وی یادآور شد: تمام هدف ما این است که این اتفاق برای کشور بیافتد و هم اکنون کمیته المپیک ۲۶ کشور از کشورهای آسیایی ما را تأیید کرده اند و این بسیار مهم است که آداب و سنن خود را معرفی کنیم و آنان بپذیرند.

حیدری پذیرش این کار توسط کشورهای مختلف را مهم دانست و اظهار داشت: مسئولان باید به این کار نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که خاستگاه آن ایران بوده و معرفی اقوام ایرانی به جهانیان را به دنبال خواهد داشت.  

وی با اشاره به اینکه اگر تاریخچه اقوام ایرانی را مطالعه کنیم به سنواتی که دارند می رسیم، تاکید کرد: ایرانیان از باستان به ورزش اهمیت داده اند اما با وجود این همه مدال آوری هیچ رشته ورزشی به نام ایران ثبت نشده و امید می رود که این اتفاق هرچه زودتر رقم بخورد.

در روزهای یکم تا سوم آبان ماه سال جاری شهرستان قروه میزبان برگزاری مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی بزرگسالان با شرکت ۴۰۰ ورزشکار در قالب ۳۴ تیم از تمامی استان های کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.