نیکزاد شیری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی بدمینتون آقایان رده سنی بزرگسالان و جوانان کشور در سالن اختصاصی بدمینتون سمنان با اشاره به خاستگاه بدمینتون در شرق آسیا، افزود: بدمینتون بازان شرق آسیا به خاطر ویژگی های ژنتیکی بازیکنان و پیشینه این رشته ورزشی در آن منطقه، جایگاه ویژه ای در عرصه جهانی دارند.
وی تصریح کرد: سرعت بالا و دامنه حرکتی مفاصل بازیکنان شرق آسیا در بدمینتون سبب شده 96 درصد مدال آوری در المپیک و رقابت های بین المللی توسط آن ها صورت گیرد.
شیری به ضرورت برنامه ریزی بلند مدت با هدف ارتقای جایگاه ایران در عرصه های بین المللی بدمینتون تاکید کرد و افزود: ارتقای جایگاه ایران در این رشته ورزشی برنامه ریزی بلند مدت و کلان را می طلبد که استعدادیابی یکی از مولفه های مهم در این امر است.
مربی تیم ملی جوانان بدمینتون ادامه داد: استعدادیابی و برگزاری رقابت های متعدد در رده های سنی مختلف از جمله اقدام هایی است که باید به منظور دستیابی به اهداف انجام و مورد توجه مسئولان ورزشی کشور قرار گیرد.
وی اضافه کرد: برای ارتقای وضعیت بدمینتون باید گروهی از استعدادهای کشور انتخاب شوند و با رساندن حجم تمرینات آن ها به تمرین های تیم های شرق آسیا، فاصله تیم ملی بدمینتون را با آن ها کم کرد.
مربی تیم ملی بدمینتون جوانان ایران افزود: اعزام بازیکنان به رقابت های بین المللی برای کسب تجربه آن ها و نیز نتیجه گرفتن می تواند سرعت پیشرفت بدمینتون کشور را افزایش دهد.

** فاصله بدمینتون ایران با شرق آسیا در تکنیک بازیکنان است
شیری با بیان اینکه بدمینتون سریعترین رشته راکتی است، یادآور شد: فاصله بدمینتون ایران با شرق آسیا در تکنیک بازیکنان است چرا که این رشته ورزشی، رشته ای مهارتی نیازمند قدرت جسمانی است.
شیری به مطلوب شدن زیرساخت های بدمینتون در کشور اشاره و بیان کرد: اکنون بسیاری از استان های کشور سالن های اختصاصی این رشته ورزشی را دارند که این مساله نیز در پیشبرد اهداف بلند مدت برای دستیابی تیم ملی کشور به جایگاه مطلوب تر، موثر است.
وی رقابت های بین المللی باکو آذربایجان در خرداد 98 را دشوار برشمرد و افزود: این رقابت ها به خاطر اینکه یک سال قبل از المپیک توکیو برگزار می شود از اهمیت بالایی برخوردار است و بدمینتون بازان بی شماری برای ارتقای رنکینگ با هدف کسب سهمیه المپیک 2020 در آن حضور می یابند.
مربی تیم ملی جوانان بدمینتون یادآور شد: امید است با برگزاری اردوهای منظم نتیجه خوبی برای کسب سهمیه المپیک کسب شود.
به گزارش ایرنا، رقابت های بین المللی بدمینتون جمهوری آذربایجان از شانزدهم تا نوزدهم خرداد امسال برگزار می شود.
رقابت های انتخابی تیم ملی بدمینتون آقایان رده سنی بزرگسالان و جوانان کشور یکشنبه هفته جاری به میزبانی سمنان آغاز شد و عصر امروز سه شنبه خاتمه می یابد.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.