علی بابائیان عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از اول شهریورماه امسال آغاز شد و در قالب ۲۴ گروه به صورت میانگین روزانه ۱۹ اکیپ به روستاهای سطح شهرستان سقز اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کلیه طیور بومی اعم از مرغ، خروس، جوجه، بوقلمون، اردک و غاز شامل این طرح واکسناسیون بودند افزود: بیماری نیوکاسل جزء بیماری های واگیردار می باشد که باعث تلفات و خسارت مالی زیادی به روستایان و دامداران می شود.

وی همچنین به آغاز مایه‌کوبی بیماری‌های بروسلوز (تب مالت) و هاری در نیمه دوم شهریورماه سال جاری اشاره کرد و اضافه کرد: اولویت روستاهای اعلامی از طرف مرکز بهداشت سقز انجام می‌شود.

بابائیان گفت: واکسناسیون بیماری هاری نیز در روستاهای که حیواناتی مانند سگ در آنجا وجود داشته باشد و نتیجه آزمایشات انجام شده مثبت باشد با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سقز یادآور شد: بیماری تب مالت و هاری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که با واکسناسیون بروسلوز و هاری از شیوع آنها جلوگیری می کند و از خطر این بیماری ها با این واکسناسیون منع خواهند شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.