جمیل دستواره روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضروری است طرح هادی روستایی در راستای فراهم سازی توسعه، عمران، اصلاح و سازماندهی بافت موجود روستاها از رویکردهای متفاوت و جامعی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه زیرسازی و جدول گذاری معابر این آبادی‌ها توسط دهیاری و ۱۳ هزار مترمربع معابر توسط بنیاد مسکن آسفالت شده است، افزود: اگر دهیاریهای سقز در صورت تامین اعتبار برای جدول گذاری و زیرسازی معابر روستایی اقدام کنند بنیاد مسکن هم آسفالت این معابر را انجام می دهند.

دستواره از اتمام آسفالت معابر روستای سرچشمه و شروع آسفالت معابر روستای سرا خبر داد و یادآور شد: از اول امسال معابر روستاهای قباغلو، کمنتو، کاکه سیاب و لگزی آسفالت شده و معابر روستاهای جنیان و طومار قامیش هم آسفالت خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای آسفالت معابر این هشت روستا؛ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن از محل اعتبارات سال ۹۷ هزینه می شود و در صورت تامین اعتبار، انجام این امور در روستاهای دیگر هم در برنامه قرار خواهد گرفت.

 دستواره با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستاهای سقز باعث پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها می شود، گفت: اگر در بیشتر روستاها روند اجرای این طرح سرعت بگیرد زمینه مساعد زیرساخت را برای آبادی ها فراهم کرده و چرخه تولید بیشتر رونق می گیرد.

رئیس بنیاد مسکن سقز تاکید کرد: روستاهای سقز نیاز جدی به اجرای طرح هادی در راستای رفاه بیشتر، توسعه و امکانات دارند لذا امیدواریم این طرح مهم که از خواسته ها و مطالبات اصلی روستاییان است، اجرا شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.