خانه کُرد سنندج ۱۶ مهر میزبان نفس های پاکی در قفسه سینه کودکان این شهر بود تا این خانه تاریخی نیز در برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سهمی داشته و تاریخی دیگر را در خود ثبت کرده باشد.

بچه‌های سنندجی آمده بودند نه برای بازگشت شکوه از دست رفته خانه کُرد بلکه برای رساندن پیام داشتن حق شاد زیستن و احقاق حقوقشان که این روزها در سراسر دنیا بخاطر عدم توجه به حقوق کودکان در خطر است.

مهمانان شاد و پر از شورو شوق و کودکی بودند و در کارگاه‎های کتاب سازی، سفالگری،نقاشی، بازی و سرگرمی، فعالیت علمی، خوشنویسی و کاردستی یاد گرفتند که حقوقشان چه چیزهای است و چگونه باید رعایت شود.

ویژه برنامه روز جهانی کودک در کردستان

این ویژه‌ برنامه‌ روز جهانی کودک با عنوان آینده را باید ساخت بود که با همکاری میراث فرهنگی، هلال احمر، محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای استان، شهرداری سنندج، آموزش و پرورش، بانک کشاورزی، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

اجرای نمایش عروسکی آرزوهای کودکانه از دیگر برنامه‌های اجرایی امروز بود که کودکان علاقه‌مند به دیدن نمایش عروسکی نیز در گوشه ای از حیات خانه کُرد به دیدن این نمایش شاد نشستند و با این نمایش همراه شدند.

این برنامه‌ها با هدف برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، تبیین خواسته‌های کودکان امروز و افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به حقوق کودکان، برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در این آیین با اشاره به فرمایشات بزرگان دین در مورد حقوق کودکان اظهار داشت: روز کودک فرصت خوبی است تا درباره رفتار خود با آینده‌سازان خویش بازنگری کنیم.

سهیلا شیخی اضافه کرد: اگر بدانیم شادمانی بهترین ارمغانی است که می توانیم به کودکانمان هدیه کنیم و دوران کودکی زیبایی برای آنان ترسیم کنیم هیچگاه فرصت شاد بودن را از آنان نمی‌گیریم.

وی افزود: یادآوری روز کودک بهانه مناسبی است تا همگان با پرهیز از افراط و تفریط در برنامه ریزی برای شادی، مهارت آموزی و آموزش کودکان، تلاش کنیم که آینده درخشان ایران در گرو شکوفایی استعداد نسل آینده کشورمان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور و  ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه از جمله اهداف ویژه برنامه روز جهانی کودک است.

شیخی دیگر اهداف برگزاری ویژه برنامه روز جهانی کودکر را  ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، معرفی سازمان‎های فعال در حوزه‎ی کودک و ظرفیت‌های آن‌ها به جامعه به ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی و توجه به هویت ملی و بهره‎گیری از آموزه‎های دین مبین اسلام (در رابطه با حقوق کودک) اعلام کرد.

ویژه برنامه روز جهانی کودک در کردستان

وی یادآور شد: توجه به مسایل و مشکلات مبتلابه جامعه مانند مسایل زیست‌محیطی، بحران آب و انرژی و حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه‌جویی و مساله رونق تولید ملی با توجه به شعار سال (به صورت غیر مستقیم)، از دیگر رویکردهای برنامه امروز و امسال هفته ملی کودک و روز جهانی کودک بود.

بانک کشاورزی، محیط زیست، هلال احمر، اداره استاندارد نیز در این روز هر کدام با برپایی غرفه هایی با این برنامه و کودکان شرکت کننده در ویژه برنامه روز جهانی کودک در خانه کرد کردستان همراه بودند.

۷۳۴۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.