به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سندی راهبردی برشمرد و گفت : این سند نقشه راه و کتاب قانون آموزش و پرورش است که مسیر حرکت مدیران را در دستیابی به اهداف کلان تعلیم و تربیت و اسناد بالادستی نظام مشخص می کند.

وی خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین ویژگی ها و شاخص های انسان هدف آموزش و پرورش دقیقاً مشخص شده است و مدیران مدارس باید با استفاده از تمام ظرفیت ها گام به گام تلاش کنند تا به این انسان هدف دست یابند و آن را تربیت و پرورش دهند.

دریکوند به صفاتی چون راستگویی و صداقت ؛ پرسشگری ؛ خلاقیت و نوآوری ، احساس مثبت نسبت به هویت ملی و فرهنگی ، احساس مثبت نسبت به خادمان ملت و کشور ، ایثار ، فداکاری و خدمت به همنوعان ، شاد بودن در شادی دیگران و ناراحتی در غم دیگران و خوشبختی خود را در ارتباط با دیگران دیدن را از جمله صفاتی برشمرد که آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان دنبال می کند و ادامه داد : آموزش و پرورش فارغ از شغل و رشته دانشگاهی دانش آموزان می خواهد نسل آینده را انسان مطلوب و شهروند مطلوب تربیت کند.

وی تصریح کرد: جامعه ما تنها به مشاغل خاصی مانند پزشک و مهندس و .... نیاز ندارد و همه دانش آموزان هم استعداد رسیدن به یک شغل خاص را ندارند و نباید تمام نگاهها متوجه مشاغلی شود که جامعه ظرفیت پذیرش آنها را ندارد .

دریکوند نگاه به مشاغل خدماتی را در جامعه یک آسیب جدی برشمردو افزود : باید اهتمام خانواده ها و جامعه به سمت هدایت دانش آموزان به مشاغلی باشد که به تولید ؛ کارآفرینی و نوآوری منجر می شود .

وی بر این نکته تاکید کرد که مشارکت و همراهی بین خانه ، مدرسه و نهادهای فرهنگی باعث می شود تا هماهنگی در اتخاذ روش های تربیتی به وجود آید و دانش آموز دچار تقاقض در روش های تربیتی نشود و اضافه کرد : اگر بین پیامی که در مدرسه به دانش آموز انتقال داده می شود ،با پیامی که خانواده انتقال می دهدو پیامی که دانش آموز در محیط جامعه از دوستان و همسالان و نهادهای فرهنگی مانند رسانه های دیداری و شنیداری می گیرد ؛ اختلاف و تناقض باشد ، دانش آموز دچار چند گانگی شخصیت می شود و در برخوردهایش تلاش می کند تا در برخورد با هر کدام از این موارد متناسب با انتظارو خواست آنها رفتار کند

دریکوند در پایان سخنان خود بر مشارکت والدین درمدرسه تاکید کرد و افزود: مدرسه به تنهایی قادر به تربیت دانش آموزان نیست و ضرورت دارد خانواده ها هم مشارکت کنند و مدرسه را در این رسالت خطیرو حیاتی یاری دهند.

 

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800181
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.