به گزارش ایرنا، تات ها، رازی ها، کرمانج ها و ترک ها با چراغانی و آذین بندی معابر، مساجد، مکان های مذهبی و بقاع متبرکه به جای جای استان خراسان شمالی جلوه خاصی بخشیده اند.
مادر نام بزرگی است،چشمه زاینده ای از مهربانی بی دریغ و بی چشمداشت، فداکاری، بخشش و هر آن چه که از بعد معنوی مقام انسانیت مورد انتظار است و این نام زمانی که با نام فاطمه زهرا(س) گره می خورد، دیگر هیچ زبانی نمی تواند قدر و مرتبه آن را توصیف کند.
انتخاب مادران نمونه خراسان شمالی، اختتامیه جشنواره دختران آفتاب، بزرگداشت روز زن در دانشگاه های استان و تجلیل از مقام زن در برخی از ادارات و سازمان های استان از برنامه هایی بود که به مناسبت روز زن برگزار شد.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی جشن های میلاد حضرت فاطمه (س) دوشنبه شب در مساجد و هیات ها و تکایا به شکل خودجوش برپا شد و امشب هم ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام علی خادمی افزود: در فاروج و بجنورد این برنامه ها با سخنرانی مبلغان و دانشگاهیان نیز همراه بود.
وی اظهار داشت: به مناسب میلاد حضرت فاطمه(س) و امام خمینی (ره) ایستگاه های صلواتی چای و شیرینی نیز در چند نقطه از مرکز شهر و منطقه جوادیه برپا شد.
جشن بزرگداشت روز زن و مقام مادر ویژه بانوان شاغل دانشگاه علوم پزشکی نیز امروز با معرفی بانوی نمونه این دانشگاه برگذار شد.
در عین حال جشن های خود جوش هم در شهرها و روستاهای خراسان شمالی برپا شد که یکی از آن ها جشن بزرگداشت مقام زن توسط بانوان روستای خداقلی است. امسال دومین سال بود که به همت بانوان این روستا جشن در تالار روستا همراه با شام و پذیرایی برگزار شد.
زهرا صادقی یکی از بانوان این روستا در مورد برگزاری این جشن به خبرنگار ما گفت: با تجمیع مبالغ اندکی که شرکت کنندگان در جشن پرداخت کردند توانستیم بانوان روستا را دور هم جمع و از مقام مادر تجلیل کنیم.
وی افزود: سال قبل هم این جشن در آستانه هفته زن برگزار شد و بازخورد خوبی داشت و به همین دلیل امسال هم با استقبال خوب اهالی روستا برگذار شد.
برزگداشت مقام زن شب دوشنبه در مجتمع امید بازنشستگان با همراهی بازنشستگان و خانواده های آن ها نیز برپا شد.
در عین حال برخی از بانوان بازنشسته آموزش و پرورش نیز شب گذشته به مناسبت تجلیل از مقام زن و با هدف کمک به یکی از خیریه های حمایت از کودکان نیازمند تولد حضرت فاطمه (س) را جشن گرفتند.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.