معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان بخش کشاورزی این استان در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

خلیل فعله‌گری اضافه کرد: این میزان تسهیلات در بخش های خط اعتباری مکانیزاسیون ۹۸، کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار بند (د)  تبصره ۴ قانون بودجه ۹۷، اشتغال پایدار روستایی ۹۸، بند الف تبصره ۱۸ سال‌های ۹۸ و ۹۷، تفاهم نامه دفتر امور روستایی تفاهم نامه بانک سینا، کمک‌های فنی و اعتباریی، رونق تولید و سرمایه در گردش از محل منابع داخلی بانک کشاوری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶ هزار و ۱۷۱ نفر از متقاضیان از این تسهیلات بهره مند شده اند، افزود: با استفاده از این تسهیلات ۸۸۸ فرصت شغلی جدید در حوزه های مختلف کشاروزی ایجاد شده و پنج هزار و ۶۵۳ فرصت شغلی نیز تثبیت شد.

فعله گری با بیان اینکه بیشترین میزان پرداختی تسهیلات با چهار هزار ۹۶۴ طرح به میزان یک هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال مربوط تسهیلات سرمایه در گردش است، گفت: پس از آن بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ با ۱۱ طرح به میزان ۵۰۶ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال در رتبه دوم قرار دارد

استان کردستان دارای ۲۷ هزار دستگاه تراکتور، یک هزار و ۳۱ دستگاه کمباین و ۶۰ هزار دستگاه ادوات کشاورزی است که حدود ۶۰ درصد از این وسایل عمری بالای ۲۵ سال دارند و نیازمند نوسازی هستند.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کشاورزان این استان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارند و جمعیت بهره بردار کشاورزی ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.