رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پرداخت این میزان تسهیلات ۵۷۷ شغل جدید و پنج هزار و ۶۳۶ شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی تثبیت شده است.

خالد جعفری اظهار داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال تسهیلات برای بخش کشاورزی این استان تخصیص یافته که شامل یک هزا و ۱۸ میلیون و ۵۵۰ میلیون ریال در بخش بند الف تبصره ۱۸ استانی، ۶۶۷ میلیارد ریال برای خط اعتباری مکانیزاسیون و ۶۱۶ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه است.

وی اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال برای تفاهم نامه سه جانبه دولت، بانک سینا و بنیاد برکت برای توسعه روستایی، ۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز در بخش کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار بند د تبصره قانون بودجه سال ۹۷ بوده که علاوه بر این محله ها بانک کشاورزی نیز از محل منابع داخلی خود اعتباری به صورت باز برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منظور کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه این سازمان تا کنون در قالب ۶ هزار و ۵۸۸ پرونده به ارزش سه هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال را به بانک معرفی کرده است گفت: بانک نیز به ۶ هزار و ۱۹ طرح به ارزش ۲ هزار و ۲۰۴ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

جعفری افزود: در این مدت سرمایه در گردش بخش کشاورزی از محل منابع داخلب بانک به تعداد پنج هزار و ۳۷۴ طرح به ارزش یک هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال برای تثبیت پنج هزار و ۳۷۴ فرصت شغلی بیشترین تبخش تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: پس از آن اشتغال پایدار روستایی با ۲۵۵ میلیارد ریال و به تعداد ۳۸۲ طرح برای ایجاد ۵۷۶ فرصت شغلی و بند الف تبصره ۱۸ استانی به تعداد ۷۴ طرح ۶۱ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال برای تثبیت ۷۴ شغل در رتبه های بعدی پرداخت های امسال قرار دارد.

استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه دوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.