سلیمان حریری بوکانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 50 میلیارد ریال (15 درصد) بابت خسارت های وارد شده به کشاورزان در روزهای چهارم و پنجم اسفند به حساب بهره برداران پرداخت شده است.
وی افزود: این میزان پرداختی ها حدود 15 درصد از 335 میلیارد ریال میزان خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی به بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته (96 - 95) است.
حریری بوکانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری (97 - 96) حدود 220 هزار هکتار از اراضی گندم و جوی استان کردستان تحت پوشش بیمه محصولات زراعی قرار داشت، تاکید کرد: این میزان شامل حدود 40 درصد از اراضی کشت شده در استان است که در میانگین کشوری رتبه اول را دارد.
وی یادآور شد: آخرین مهلت پذیرش بیمه از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی تا 25 بهمن منظور شده بود که برای حمایت از گندمکاران و زارعان کردستان این مهلت 2 بار تمدید شد که آخرین مهلت 10 اسفند سال جاری است.
حریری بوکانی با بیان اینکه تاکنون 26 هزار بهره بردار 212 هزار هکتار از اراضی گندم و هفت هزار هکتار از اراضی جوی خود را تحت پوشش بیمه برده اند، گفت: از سوی سازمان جهاد کشاورزی سطح زیر کشت محصول گندم آبی و دیم در کردستان ۵۵۸ هزار هکتار و سطح زیرکشت جوی دیم و آبی نیز بیش از ۲۷ هزار هکتار اعلام شده است.

**15 درصد از خسارت های کشاورزان کردستانی پرداخت شد
معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان افزود: بر اساس بررسی کارشناسان ارزیاب خسارت در سال زراعی (96 - 95) میزان خسارت وارده به اراضی زراعی در مجموع 210 میلیارد ریال، باغات 110 میلیارد ریال و دام و طیور 15 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گزارش ایرنا، کشت گندم در کردستان هر سال در اواخر شهریور و اوایل مهر شروع می شود و برداشت آن در اواخر خرداد و اوایل تیر سال بعد به 2 صورت مکانیزه و سنتی است.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.