به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با حضور دکتر محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک کشور، در سنندج برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر برخورد نسنجیده ای با کودکان شود بر آینده آنها تاثیرات منفی خواهد داشت، لذا می طلبد برنامه ریزی مناسبی برای آنها شود تا در آینده جامعه سالمی داشته باشیم زیرا رشد و بالندگی هر جامعه در گرو برنامه‌ریزی برای کودکان است.

وی همچنین یادآوری کرد: نیازهای کودکان با نیازهای ما بسیار متفاوت است و برنامه ریزی های متناسب نیاز دارد، که در این راستا توجه و استفاده از تجربه کشورهایی که آسیب های کمتری در حوزه کودکان دارند می توانند به ما کمک کند.

استاندار کردستان از روانشناسان، وکلا، انجمن های مردم نهاد و فعالان حوزه کودک خواست به کمک دستگاه های دولتی بیایند تا در کنار هم برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم.

مرادنیا در ادامه گفت: در کردستان با توجه به عدم توسعه یافتگی و همچنین رشد حاشیه نشینی، با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

وی، اقدامات بهزیستی در خصوص کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را خوب اما ناکافی ارزیابی کرد و در این راستا از آموزش و پرورش، سمن ها و سایر دستگاه ها و انجمن های مرتبط، خواست با همکاری بیشتر، در راه احقاق حقوق کودکان قدم بردارند.

استاندار کردستان پراکنده کاری را علت عدم دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه حقوق کودک دانست و از همه فعالان و دلسوزان این حوزه در استان، خواست علاوه بر این کنفرانس، نشست های دیگری در راستای احقاق حقوق کودکان و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار کنند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267450
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.