به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید احمد ذکریایی نژاد اظهار داشت: هدف از اجرای طرح «ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ» ارتقای کیفیت و بهداشت مرغ عرضه شده در بازار و تضمین سلامت آن برای مردم است.

وی با توجه به این که استان کردستان تامین کننده ۴ درصد گوشت مرغ  در کشور می باشد بیان کرد: با رعایت دقیق مسائل بهداشتی و رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها بازارهای صادراتی جدیدی برای این محصول باز خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان کردستان افزود: طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ یک گام در راستای امنیت غذایی کشور خواهد بود.

ذکریایی نژاد با بیان اینکه از طریق این طرح رقابت سالم بهداشتی ایجاد خواهد شد تصریح کرد: واحدها  مجهز به خط تجهیزات تخلیه اتوماتیک اندام‌های داخلی مرغ هستند که معروف به خط ۲ هست و بدون دخالت دست، تمام اندام و احشای داخلی مرغ که هم آلودگی ‌زاست و هم وزن غیر ضروری در محصول عرضه شده است و مخاطرات تخلیه با دست را نیز ندارد، به بازار مصرف داخلی وارد می شود.

وی با توجه به اینکه اجرای این طرح در استان با مشکلات خاصی روبروست افزود: برای اجرایی شدن این طرح از تمامی واحدهای مربوطه انتظار همکاریهای لازم را داریم تا محصول شناسنامه‌دار با تضمین دامپزشکی به بازار عرضه شود.

معاون بهبود تولیدات دامی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: در طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ ارتقای مسائل بهداشتی از نظر باقیمانده دارویی بررسی می‌شود و سایزبندی مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، افزایش صادرات، رتبه‌بندی کشتارگاه، عرضه مرغ استحصالی از خط یک فقط به صورت تازه و سرد، کنترل دقیق ناوگان حمل‌ونقل، خودکنترلی و مسئولیت‌پذیری تولیدکنندگان و ارتقای کیفیت بهداشتی محصولات بسته‌بندی شده از ویژگی‌های بارز این طرح است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1264116
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.