مهدی نامدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  سه هزار و ۲۰۰ واحد از این تعداد برای دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم  و ۷۰۰ واحد نیز برای مقطع پیش دبستانی پیش بینی شده است، که از این تعداد یک هزار و  ۶۵۴ مدرسه شهری و  ۲ هزار و ۱۵۲مدرسه روستایی است.

وی با بیان اینکه امسال همچنین ۴۶ مدرسه جدید در سطح استان احداث و آماده پذیرش دانش آموزان شده است، افزود: با اقدامات انجام شده امروز تمام نقاط استان حتی با چند دانش آموز دارای مدرسه بوده و به آنها خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیشترین نیاز ما در زمینه فضاهای آموزشی هنرستانی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی است و از خیرین انتظار می‌رود، بصورت مشارکتی وارد این کار شده و در زمینه احداث هنرستان، آموزش و پرورش را یاری دهند.

وی نیاز شدید شهرستان‌های مهاجرپذیر به ویژه حاشیه شهرها به دلیل هجوم مهاجرین روستایی به فضای آموزشی، بالا بودن متقاضیان انتقال به مرکز استان و نیاز مناطق مرزی استان به نیرو  و قدیمی بودن برخی فضاهای آموزشی را از دیگر مشکلات اعلام کرد.

نامدار همچنین به کمبود یک هزار و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: این کمبودها با اجرای طرح‌های معلم تمام وقت، استمرار بازنشستگی پرسنل واجد شرایط و جذب نیروی حق التدریس حل و رفع شد.

وی با اشاره به اینکه سیاستگذاری‌های لازم در زمینه ارائه سرویس انجام شده و با هماهنگی شهرداری و فرمانداری این سرویس‌ها تعیین نرخ شده اند، اظهار داشت: شاید در روزهای سال تحصیلی جدید در زمینه سرویس‌های مدارس مشکلاتی وجود داشته باشد و والدین خود فرزندانشان را به مدرسه برسانند اما پس از آن مشکلی وجود نخواهد داشت و تمام خودروهای سرویس مدارس دارای مجوز هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در زمینه تامین امنیت دانش آموزان در سرویس‌های مدارس هیچگونه مشکلی وجود ندارد و از خانواده‌ها نیز انتظار می رود، در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را داشته باشند تا فرزندانشان دچار مشکل نشوند.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در دوره‌های مختلف مشغول به تحصیل می‌شوند و ۲۴ هزار نفر از پرسنل در واحدهای اداری و آموزشی استان مشغول خدمت رسانی خواهند بود.

امروز همزمان با سراسر کشور ۲۷ هزار دانش آموز پایه اول و ۲۴ هزار نوآموز پیش دبستانی در بیش از یک هزار و ۹۵۰ مدرسه ابتدایی وهفت و هزار ۴۲۴ کلاس درس و ۷۰۰ مرکز پیش دبستانی استان وارد عرصه تعلیم و تربیت شده و سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.