در سال‌های گذشته بارها شاهد سانحه واژگونی سرویس مدارس در برخی از مناطق هرمزگان از جمله بشاگرد بودیم که در یکی از این حوادث در سال ۹۵ یک دانش آموز بشاگردی جان خود را از دست داد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: آموزش و پرورش بر مبنای شرکت‌های خدمات مسافرتی که توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر مجوز می گیرند با آن‌ها قرارداد بسته و کار جابه‌جایی دانش آموزان انجام می‌شود.

موسی دادی زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سرویس مدارس کار اضافه ای است که برعهده آموزش وپرورش گذاشته شده، چرا که وظیفه اصلی این نهاد تعلیم و تربیت دانش آموزان این مملکت است.

وی تاکیدکرد: ساماندهی سرویس مدارس و جابه‌جایی دانش آموزان را باید از افرادی سراغ گرفت که به دلایلی نتوانستند در بخش‌ها و روستاها سازمان حمل و نقل بار و مسافر ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان یادآورشد: درجایی که بعضی از سازمان‌ها نمی‌توانند کار سرویس مدارس را انجام دهند و دانش آموز مجبور به خانه نشینی و محروم از تعلیم وتربیت می‌شود، این نهاد ورود کرده و جابجایی دانش آموز از درون خانه به مدرسه را انجام می‌دهد.

 در مهرماه سال گذشته ۱۳شرکت حمل و نقلی در استان هرمزگان مجوز سرویس مدارس دانش آموزان را از سازمان مدیریت حمل و نقل بار ومسافر شهرداری بندرعباس دریافت کردند.

طبق اعلام سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، رانندگان سرویس مدارس باید دارای گواهی نبود سوء پیشینه، نداشتن اعتیاد و سلامت جسم و روان باشند و خودروی آن ها دارای نشان و علایم مشخصه این سازمان باشد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.