محمد بداغی روز دوشنبه در  حاشیه نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان همدان در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: ۲۷۰ هزار دانش آموز همدانی با آغاز سالتحصیلی جدید راهی مدرسه می شوند که حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از آنها از سرویس مدرسه استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: سهم روستاها از این آمار ۱۰ هزار دانش‌آموز است که با اجرای طرح روستا مرکزی، دانش اموزان ساکن در این مناطق با سرویس  راهی مدرسه مورد نظر می شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان افزود: برای سرویس مدارس نقاط روستایی حمایت های مالی از سوی آموزش و پرورش به صورت نقدی صورت می گیرد و ادارت شهرستانی نسبت به انعقاد قرار داد اقدام می کنند.

بداغی ادامه داد: علاوه بر این یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی مشمول طرح ایاب و ذهاب دانش آموزی می شوند که برای جابجایی آنها نیز تمهیداتی پیش بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان درباره نرخ سرویس مدارس بیان کرد: هر ساله ۱۰ تا ۲۰ درصد کرایه ها افزایش می یابد البته در این زمینه تورم نیز مد نظر است.

وی گفت: ساماندهی سرویس مدارس از طریق کارگروه ماده ۱۸ با مدیریت فرمانداران صورت می گیرد سپس مصوبات مورد نیاز برای استفاده بهینه از سرویس دانش آموزی اجرا و ابلاغ شده و نرخ نامه تایید و تصویب و به مناطق و نواحی ابلاغ می شود.

بداغی افزود: مدیران با هماهنگی انجمن اولیای مدارس از شرکت های مجاز برای انجام امور سرویس دانش آموزی استفاده کنند و اسامی این شرکت ها به تمامی نواحی اعلام شده است.

وی ادامه داد: برای بهبود ارائه خدمات به دانش آموزان اوایل مهر ماه جلسات توجیهی برای رانندگان با هماهنگی شهرداری برگزار می شود و رانندگان در زمینه سرویس مدرسه و ملاحظات مربوطه توجیه می شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان از والدین و مدیران مدارس خواست، مصوبات ابلاغی را به دقت انجام دهند.

بداغی اظهار داشت: تایید رانندگان سرویس مدارس از طریق تاکسیرانی و شهرداری صورت می گیرد با این وجود برچسبی هر ساله طراحی، رونمایی و بر روی خودروهای مجاز برای جابجایی دانش آموزان نصب می شود.

۷۵۲۶//۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.