امیر سرتیپ فرهاد آریانفر روز شنبه در مراسم رونمایی از مستند "همه جای ایران سرای من است" در سالن همایش های صداوسیمای مرکز کردستان اظهار داشت: تهیه این مستند کاری بزرگ و ارزنده است که در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نقش موثری دارد.

وی به رشادت و دلیرمردی‌های مردم کردستان اشاره کرد و افزود: در کمتر جایی دیده می شود  که از یک خانواده ۶ شهید تقدیم انقلاب شده باشد که چنین خانواده‌ای در کردستان وجود دارد.

امیرسرتیپ آریانفر به عظمت و اقتدار ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود: همه این افتخار و اقتدار به واسطه خون شهدا به دست آمده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور تاکید کرد: در زمانی که گروهک های چپ با حمایت و پشتیبانی غرب و گرایش کمونیستی و الحادی فضای جغرافیایی این سرزمین را مورد تاخت و تاز قرار داده بودند، مردم غیور، بافرهنگی و با اصالت کردستان با هوشایری و آگاهی خود همه توطئه را سرکوب کردند.

وی به موفقیت‌های اخیر نیروهای مسلح کشورمان در مقابله با پهپادهای جاسوسی اشاره کرد و افزود: این توانمندی ها قدرت هر جسارتی را از دشمنان سلب کرد و مواضع خصمانه آنان در قبال ایران تغییر یافت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور به حمله رزمندگان یمنی به تاسیسات نفتی عربستان هم اشاره کرد و یادآورد شد: این مساله تغییراتی در نظام بین‌الملل را موجب شد و عربستان با همه حمایت‌ها و تجهیزات در برابر تاکتیک و تکنیک نیروهای جبهه مقاومت درمانده شد و همه اینها برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

امیر سرتیپ آریانفربر تکریم و تعظیم خانواده تاکید و افزود: باید فلسفه شهید و شهادت سرلوحه عملکردها باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم در این آیین با اشاره به اهتمام صداوسیمای مرکز کردستان بر ترویج فرهنگ  ایثار و شهادت در قالب برنامه های متنوع، اظهار داشت: باید نام و یاد شهدا همواره زنده نگه داشته شود چرا که همه هستی خود را مرهون شهدا هستیم.

جعفر عبدالملکی افزود: هم اکنون شاهد هستیم که در برخی خیابان‌ها آرام آرام نام شهدا پاک می‌شود در حالیکه بیش از هر زمان دیگری باید به یاد شهدا باشیم.

وی افزود:  با مزین شدن خیابان‌ها به نام شهداست که می دانیم از گذرگاه خون کدام شهید به آرامش و امنیت رسیده‌ایم.

مستند"همه جای ایران سرای من است" روایت زندگی فرمانده شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر شهید فیض الله امانی است؛ این مستند با تهیه کنندگی و کارگردانی هوشنگ میرزایی در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها به عنوان بهترین مستند بخش دفاع مقدس معرفی شد.

سرلشگر شهید فیض اله امانی در سال ۵۸ مانع از سقوط پادگان سنندج و لشگر ۲۸ توسط گروهک‌های معاند شد و به همین سبب حضرت امام درجه افسری به او اعطاء کرد.

شهید امانی در سال ۱۳۲۳ در تبریز متولد شد و بعد از رشادت های مثال زدنی در مناطق عملیاتی غرب کشور، به اسارت بعثی ها درآمد و در نهایت در ۱۲/۶/۶۸ زیر شکنجه های دژخیمان بعثی به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای تبریز مدفون است.

۹۹۳۷ / 3034 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.