به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد علی شهیدی عصر چهارشنبه در مراسم یادبود جاویدالاثر احمد متوسلیان که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: نسل چهارم انقلاب با فداکاری ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس آشنا نیستند و وظیفه است این افراد را با فضای جنگ و نبردهای جانانه رزمندگان اسلام آشنا کرد.
وی با بیان حاج احمد متوسلیان عصاره هشت سال جنگ تحمیلی و یک فرد کم نظیری بود تصریح کرد: احمد متوسلیان در سال 1361 و در حالی که 29 ساله بود در کشور لبنان به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد.
حجت الاسلام شهیدی ادامه داد: حاج احمد متوسلیان در سال 1332 و در یک خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد و در سال 1355 همزمان با ورود به دانشگاه فعالیت های مبارزاتی خود را شروع کرد.
وی خاطرنشان کرد: متوسلیان در شهریور 57 توسط رژیم پهلوی دستگیر و تا آبان ماه همین سال زیر شکنجه قرار داشت و 2 ماه قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: متوسلیان در اوایل انقلاب نقش پررنگی در تاسیس کمیته های انقلاب به ویژه در استان تهران داشت و همچنین در تشکیل سپاه پاسداران به دستور حضرت امام (ره) نقشی پر رنگی داشت.
وی اظهار کرد: این شخصیت با حضور خود در پیروزی رزمندگان در جنگ های سنندج، پاوه نقش داشت و همچنین در تشکیل سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) این فرد نقش داشت و سرانجام عازم جنوب کشور شد و در عملیات های بیت المقدس و فتح المبین نقشی موثری داشت و سرانجام عازم لبنان شد و توسط رژیم نامشروع صهیونیستی به اسارت درآمد.
وی تاکید کرد: معتقدیم که حاج احمد زنده است و حتی اگر او به شهادت هم رسیده باشد باز هم برای ملت ایران زنده است چرا که نام او در کشورهای اسلامی بر سر زبانهاست و تندیس او به نشان زنده بودنش در مرز لبنان و در مجاورت رژیم اشغالگر قدس قرار دارد.
معاون رئیس جمهوری حاج احمد متوسلیان را مردی بی باک و شجاع دانست و حضرت امام (ره) علاقه ویژه ای به او داشت.
وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری درباره احمد متوسلیان پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب احمد متوسلیان را سردار عالی لقب داد و این فرد را یکی از برجستگان دفاع مقدس معرفی کرد.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.