دکتر محمود عسکری‌آزاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این یک‌ طرح اشتغالزایی که در قالب مدل‌های اجتماع‌محور "سحاب" (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزایی برکت) و "آسمان" (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) در روستاهای پنج شهرستان زاهدان، زابل، نیمروز، هیرمند و هامون سیستان و بلوچستان به اجرا در می‌آید، به هر خانوار چهار راس گوساله واگذار و پس از پایان دوره‌ ۶ ماهه‌ پرواربندی، از آنان خریداری و مجددا به هر متقاضی چهار راس گوساله‌ دیگر تحویل داده می‌شود تا این فرآیند برای دومین‌ مرتبه در سال تکرار شود.

وی گفت: به این ترتیب ضمن تامین دوباره‌ سرمایه‌ اولیه برای اشتغال، سود حاصل از فروش دام‌های پرورش‌یافته به عنوان درآمد متقاضیان منظور می‌شود و هر متقاضی اشتغال مشمول این طرح به‌ طور متوسط در ماه ۱۵ میلیون ریال درآمد خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره‌ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: در تمام مراحل، این بنیاد تنها نقش تسهیل‌گر را دارد و همه‌ امور از جمله واردات دام از کشور پاکستان، قرنطینه، حمل و نقل به شمال سیستان و بلوچستان و به‌طور مشخص منطقه‌ سیستان، پشتیبانی، تامین علوفه و خوراک، خرید به نرخ روز، کشتار دام‌ها و توزیع در بازار داخلی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در واقع بنیاد برکت بخش خصوصی را به مردم مرتبط می‌کند.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغالزایی جدید بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان علاوه بر فراهم آوردن بیش از ۲ هزار شغل در مناطق محروم این استان باعث رونق تولید، ایجاد معیشت پایدار، توانمندسازی اقتصادی، تحقق اقتصاد مردمی، کمک به تامین گوشت در داخل کشور، افزایش امنیت مواد غذایی و تبدیل سرمایه‌های مردم با ارزش افزوده‌ بیش‌تر خواهد شد.

عسکری آزاد ادامه داد: پرورش این چهار هزار راس گوساله به شکل صنعتی، اعتباری معادل قیمت خود آن‌ها را برای تامین زیرساخت‌های نگهداری می‌طلبید که با الگوی جدید کسب‌ و کار طراحی شده توسط بنیاد برکت، عملا بخش سرمایه‌گذاری ثابت حذف می‌شود و صرفه‌جویی اقتصادی و ارزی چشم‌گیری را در پی دارد.

وی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اجرای این یک‌هزار طرح اشتغالزایی مطابق با اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان بیش از ۹۰۰ میلیاد ریال اعتبار در نظر گرفته و این طرح‌ها قابلیت تعمیم و اجرا در سایر مناطق این استان را نیز دارند.

رئیس هیات مدیره‌ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: این بنیاد تا کنون ۲ هزارو ۳۵۰ طرح اشتغالزایی را در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری کامل رسانده و هزارو ۶۶۸ طرح دیگر را نیز در دست اقدام دارد.

وی اظهار داشت: ۱۴ شهرستان و ۴۰۴ روستای سیستان و بلوچستان زیرپوشش فعالیت‌های اشتغالزایی بنیاد برکت قرار دارند و در همین راستا ۶۸ مجری و تسهیل‌گر در این استان مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش ایرنا در مراسم اجرای این طرح احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مدیران کل و مسئولان استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.