وحید یوسفی‌نژاد عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که مردم همواره با آن مواجه بوده و گزارش های آن به مسئولان دانشگاه می رسید، عدم نوبت گیری و زود پر شدن نوبت پزشکان بود که مشخص شد افرادی با طراحی رُبات هایی، ظرفیت ها را پر می‌کردند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده و همکاری پلیس و دستگاه قضا این افراد شناسایی و دستگیر و امنیت سامانه برقرار شد و در حال حاضر به هیچ عنوان امکان هک کردن و مواردی از این قبیل در سامانه وجود ندارد و نوبت گیری تسهیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: هم اکنون برای نوبت دهی در ۲ رشته روماتولوژی و غدد بدلیل کمبود پزشک متخصص مشکل وجود داشته و نوبت ها زودتر پر می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای رفع این مشکل نیز امسال صف انتظار در سامانه برای نوبت دهی بیماران ایجاد شده و همچنین به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هر پزشک روزانه حداقل ۲۵ مریض که از طریق سامانه نوبت گیری می کنند را ویزیت کند.

یوسفی نژاد گفت: با ایجاد صف انتظار در سیستم علاوه بر اینکه کد تایید نوبت گیری به شماره همراه فرد فرستاده شده و منتظر تماس می‌ماند، از نظر روحی نیز تاب آوری بیشتری برای مراجعه کنندگان ایجاد خواهد کرد.

روزانه ۲ هزار نفر در درمانگاه های کردستان ویزیت می‌شوند

وی یادآور شد: براساس آمارهای موجود در حال حاضر میانگین افرادی که روزانه در درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی استان بجز بیمارستان کوثر ویزیت می‌شوند ۲ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: یک سوم از این تعداد بیماری در کلینیک ویژه بعثت سنندج ویزیت می شوند که این تعداد روزانه ۷۰۰ نفر را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: از اول امسال تاکنون ۲۶۲ هزار نفر بیمار در کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی بجز کوثر پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر بیمار توسط کلینیک ویژه بعثت تحت معاینه قرار گرفته اند.

یوسفی نژاد تاکید کرد: باید تلاش کنیم تعداد پزشکان در رشته های مختلف را افزایش داده و همچنین پزشکان ملزم شوند که تا حد امکان هیچ مرکز درمانی را کنسل نکنند.

به گزارش ایرنا، تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کردستان دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی وجود نداشت، در سال ۱۳۶۵ مجموعه ای آموزشی پژوهشی با ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی در این استان تشکیل شد.

در سال ۱۳۶۷ دانشکده پرستاری و مامایی برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناس پرستاری و کاردانی مامایی نیز راه اندازی شد.

با تصویب رشته پزشکی در شورای ارزیابی گسترش دانشگاه ها در سال ۱۳۶۹ و ادغام سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی کردستان نیز تشکیل شد. 

در سال ۱۳۷۱ از تجمیع دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، ارتقای به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صورت گرفت و در حال حاضر این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و پرستاری و مامایی است.

۷۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.