نوید دانایی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر و از نیازهای مهم بهداشت و درمان این منطقه بود و از مرداد ۹۷، سوای استان سمنان، با استقرار در استان ایلام به مدت ۱۲ روز و در استان خوزستان به مدت ۱۰ روز، نقش مهمی در مدیریت شرایط بیماران و مصدومان اربعین حسینی و حادثه سیل استان خوزستان ایفا کرده است.

وی افزود: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مدت یک سال استقرار خود، طی  ۱۶۷ ماموریت در مدت هشت هزار و ۶۳۶ دقیقه پرواز داشت.

دانایی اضافه کرد: ۲۴۵ مصدوم و بیمار در ۱۶۷ ماموریت اورژانس هوایی استان سمنان به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی این استان انتقال یافت، در این مدت ۱۸ ماموریت به منظور انتقال بیماران بین مراکز درمانی توسط پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه انجام شد.

دانائی گفت: با توجه به وسعت استان سمنان و شرایط اقلیمی آن از جمله وسعت مناطق کویری، مناطق کوهستانی و جنگلی در شمال استان، راه‌های طولانی اصلی و فرعی، استقرار بیش از ۶۰۰ کیلومتر از دالان شرق به غرب کشور در استان و پراکندگی روستاها و شهرها، ضرورت اسقرار اورژانس هوایی را افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: در مدت یک سال استقرار اورژانس هوایی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ماموریت‌های حیاتی و مهمی توسط بالگردآمبولانس انجام شد.

در ساعت:۱۵ تاریخ ۱۳مرداد ۹۷ نخستین ماموریت بالگردآمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به منطقه لاسجرد برای انتقال مصدومان حادثه جاده ای انجام شد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.