به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در  چهارمین جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با دستور کار بررسی اقدامات انجام شده در رابطه با طرحهای پیشران برگزارشد اظهار داشت: توسعه باغات، طرح آبی کردن صد هزار هکتار اراضی دیم استان به آبی و افزایش تولید گوشت قرمز از پروژه های اشتغال و درآمدزا در استان است و کلیه دستگاه های استان برای این پروژه ها باید اهمیت ویژه قائل شوند و مشارکت مردم باید در اجرای این طرحها جلب شود.

وی گفت: صداقت و قدرشناسی یکی از برندهای مردم استان کردستان است و این سرمایه ی ارزشمندی برای انجام کارهای بزرگ می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: آمایش و مطالعات دقیق در زمینه طرحهای پیشران استان باید صورت بگیرد و بخش اداری ضمن تسهیل در امورات مربوطه، به بهره برداران کمک کند تا ظرفیتهای شناسایی شده به فعالیت درآیند تا تولید پایدار محقق شود.

 جعفری افزود: کشاورزان پیشرو و موفق در اجرای طرحهای پیشران شناسایی شوند تا سایر کشاورزان از آنها الگو گرفته تا تجربیات و دانش بومی آنها به نسل های بعد منتقل و حفظ شود زیرا این دانش مکمل دانش نوین می باشد و از ترکیب این دو می توان به موفقیت، تولید و توسعه پایدار دست یافت.

وی تصریح کرد: اجرای طرحهای پیشران هم در سطح ملی برای کشور بسیار مفید و افزایش تولید خواهد داشت و هم باعث کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ و کاهش حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: نعمتهای خدادادی همانند بارشهای مناسب استان تضمینی برای موفقیت طرحهای پیشران خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1244375
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.