مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و گمرک مریوان نیز در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

مدیرکل گمرکات کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۹۲ هزار و ۶۹۸ نفر در چهار ماهه نخست امسال از طریق مرز باشماق وارد کشور شدند در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۹۹ هزار و ۸۴۱ نفر بودند.

بختیار رحمانی‌پور از افزایش ۹۶ درصدی تعداد مسافران خروجی از طریق این مرز نیز در این مدت خبر داد و افزود: ۱۹۶ هزار و ۷۲ نفر در این مدت از کشور خارج شدند که این تعداد در چهار ماه نخست سال گذشته ۹۹ هزار و ۹۹۱ نفر بود.

مدیرکل گمرکات کردستان با بیان اینکه ۱۹۶ هزار و ۷۲ دستگاه خودرو هم در این مدت از مرز باشماق مریوان خارج شد که ۹۶ درصد بیشتر از پارسال است، اضافه کرد: در این مدت هفت هزار و ۶۴۸ تُن کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۴ دلار نیز از طریق گمرک‌های سنندج و باشماق وارد کشور شده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: چهار ماه نخست امسال در مجموع ۶۹۴ هزار و ۴۹۰ تُن کالا به ارزش ۴۱۶ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۳۲۹ دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی تاکید کرد: همچنین طی این مدت ۵۵۴ هزار و ۳۵۱ تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار از گمرک باشماق کردستان ترانزیت شد.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.